phanoz Skrevet Juli 5, 2013 Skrevet Juli 5, 2013 Jeg har et lite problem med min 520i 97mod. Det er byttet camsensor å veiv, luftfilter å rørene rundt. Når bilen er startet er den helt fint ingen tikking eller ulyd. tar jeg pedalen i bund går drar den utmerket. Problemt kommer i motbakker og når jeg har pedalen halveis inne.. den fusker oppover i fart som om noen tar et lett grep og holder igjen før slepper, ser og på turtallet at den "hopper" litt oppover, går ikke jevnt. noen ide hva dette kan være? hva som forårsaker slik? opplevd samme selv? Takker for alle svar!! God helg!
carburetion Skrevet Juli 5, 2013 Skrevet Juli 5, 2013 Fusker den opp til eit viss turtall, eller fusker den til turtallsperra? Kanskje gasspjeld sensor, eller oksygensensor er defekt. Har mest tru på oksygensensor siden motoren drar bra med full gass. Men eg ville ha sjekka gasspjeldsensoren først, sidan den er enklast å komma til.
phanoz Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Skrevet Juli 5, 2013 Tusentakk. Ikke noe spesielt turtall den leker mellom. Den fjusker oppover når jeg bare gasser vanlig å er litt treg opp i fart men den "hopper" ikke, lugger ikke på speedometeret men merker den lugger litt forde å ser det tydelig på turtallet. men med pedalen i bund så flyr den av gårde slik den skal. Men skal få sjekka det du nevnte, takker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå