NSX Skrevet Juli 7, 2013 Skrevet Juli 7, 2013 Ny eller brukt? Kan tilby en ny spenningsregulator til 800kr (OEM, 1087,50kr på KOED). Kan også skaffe en av merke Bosch og/eller Hella (aftermarket). Må sjekke prisen men tror den ligger et sted mellom 400-500kr.
carburetion Skrevet Juli 7, 2013 Forfatter Skrevet Juli 7, 2013 Ny eller brukt?Kan tilby en ny spenningsregulator til 800kr (OEM, 1087,50kr på KOED). Kan også skaffe en av merke Bosch og/eller Hella (aftermarket). Må sjekke prisen men tror den ligger et sted mellom 400-500kr. Demonterte dynamoen idag. Ser ut som at den eine sleperingen på dynamoakslingen er utslitt. Og ein børste på regulatoren var heilt utslitt. Skifta den eine børsten, men spenninga blei ikkje så mykje bedre. Så eg trur heile dynamoen må skiftast. Tar ikkje sjangsen på å bare skifta regulatoren. Då må den vera billig
NSX Skrevet Juli 7, 2013 Skrevet Juli 7, 2013 Ny OEM dynamo koster 4200kr (5200kr på KOED). Kan også skaffe en ny av merke Bosch, må sjekke prisen, tror den ligger på ca 1500kr... De er ganske billige (ca 1000kr) hvis man returnerer den gamle men siden jeg bestiller fra utlandet blir det vanskelig å returnere den gamle... Haster det?
carburetion Skrevet Juli 7, 2013 Forfatter Skrevet Juli 7, 2013 Viss du klare å skaffa ein ny orginal bosch til ca 1500 så er jo da interessant. Du får sjekka opp i prisen. Er usikker på om det haster. Dynamoen lader gjennomsnitt 13.8v på turtall. Men tar eg kupevifta på maks, og kjørelys når motor går på tomgang, så lader den ca 12 - 13v. Ruser eg litt då så stig ladespennnga til opp til 13.8v. Tar eg alt elektrisk på, så er spenninga 12-13 ved rusing. Under kjøring med lågt el-forbruk, så går det sikkert bra. Må vel kjøpa nytt batteri etterpå regner eg med
NSX Skrevet Juli 8, 2013 Skrevet Juli 8, 2013 Fikk en mail fra leverandøren om at dynamo av merke Bosch (0 986 039 200) kan ikke skaffes lenger, så jeg kan bare tilby en ny original til 4200kr. Gi meg beskjed hvis du er interessert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå