martinhansen Skrevet Juli 8, 2013 Skrevet Juli 8, 2013 vurdere å kjøpe en e36 320 94 modell. men den har et problem. i følge eieren så starter den som den skal men om du kjøre bilen varm og stopper den, så vil ikkje den starte før den er kald igjen, eller man må vente en stund. eieren sir han har byttet kamaksel/veivsensor i vinter etter at problemet dukket opp. noen som veit ka feilen kan være?
Rollerboy Skrevet Juli 8, 2013 Skrevet Juli 8, 2013 Kan være dårlig kompresjon i motoren som gjør dette.
martinhansen Skrevet Juli 8, 2013 Forfatter Skrevet Juli 8, 2013 Kan være dårlig kompresjon i motoren som gjør dette. med andre slitt stempelringer eller pakning? lurer på om veiv/kamaksel sensor ble byttet da, eller om det ble byttet med brukt nye eller helt nye og om det kan være ettermarksdeler :S
martinhansen Skrevet Juli 8, 2013 Forfatter Skrevet Juli 8, 2013 Men han har sakt at den ikkje bruker olje kan det være pakning da ?
martinhansen Skrevet Juli 11, 2013 Forfatter Skrevet Juli 11, 2013 hørt at det kan være dysene, at de lek eller noe noen som har formeining om det?
Raymond.s Skrevet Juli 11, 2013 Skrevet Juli 11, 2013 Har vert borti at kam sensor lager dette problemet, eller vanntempsensor.
martinhansen Skrevet Juli 12, 2013 Forfatter Skrevet Juli 12, 2013 Har vert borti at kam sensor lager dette problemet, eller vanntempsensor. takker for svar
kenmyh Skrevet Juli 12, 2013 Skrevet Juli 12, 2013 Jeg hadde et nogenlunde likt problem, og det løste jeg ved å bytte kamsensor. Prøv det først
martinhansen Skrevet Juli 18, 2013 Forfatter Skrevet Juli 18, 2013 kam og veiv sensor er byttet bilen er kjøpt og hentet :9 den gikk elendig når jeg prøvde den, men skulle vist ha stått i ro flere måneder og plutselig kom den til liv etter litt kjøring den var kun tung startet første gang og startet hele tiden etter det. eieren ble overrasket vi kjørte hjem, men etter begynte bilen og tulle med at den hoste på en måte, jeg mener noe annet en broren min med at tempen viste samme temperatur hele tiden. mener den ikke er helt god, men bilen manglet også mye kjølevæske når vi var der, ble fylt på, men har nok vært luft i systemet også. vi prøvde å koble lmm ut for å se om det ble bedre og de ble bedre for en god stund, men problemet dukket opp og ble tungstartet. når vi kom hjem dro vi ut, broren med sin bmw 320 og jeg med min, prøvde først uten lmm, og gikk dårlig kom hjem og satt på lmm, mens den gikk og stoppet bilen. startet rett etter det. så vi koblet ut temp sensorene, da andreas sa at det kan og han meinte om de ble koblet ut så skulle ikke de gi noe som helst feil signal til hjernen. prøvde bilen pånytt, ingen fjusking eller hosting når jeg prøvde den og syns den ble litt friskere. prøvde den like mye som på forje turen jeg og min bror tok. så trur det er problemet
martinhansen Skrevet Juli 18, 2013 Forfatter Skrevet Juli 18, 2013 vært ute nå og starter den, treg startet var den, når den er kald iværtfall og var dårlig respons på motoren, når vi ga gass på den i forhold til broren min, er uoriginalt luftfilter på denne så er 2 slanger som ikke er koblet til noe som helst, de skal vell gå i luftfilterboksen originalt? nu skal det sies at toppdekselpakningen skvetter mye olje. noen som får noen ider om hva som er problemet?
martinhansen Skrevet Juli 20, 2013 Forfatter Skrevet Juli 20, 2013 legger ut film hvordan den er nu, skal bytte toppdekselpakning og rep-kit til vanos og bytte plugger etterhvert. men lurer hva som gjør den litt mer tungstartet og dreg dårlig og smeller! har byttet med en annen brukt kamaksel sensor sia den som sto på var sprekk i. skulle koble ut lambdasone, men skjønte ikke helt hvordan jeg skulle gjøre det :S er det en kontakt mellom girkassa og lambdasonen sensoren? skal ta den også på diagnose test senere, når jeg er ferdig i rekrutten!
Pesslaad Skrevet Juli 20, 2013 Skrevet Juli 20, 2013 linken funke ikke, må endre fra privat sånn at alle kan se den.
martinhansen Skrevet Juli 20, 2013 Forfatter Skrevet Juli 20, 2013 linken funke ikke, må endre fra privat sånn at alle kan se den. Funker nu! Noen om kommer med innspill?
martinhansen Skrevet Juli 21, 2013 Forfatter Skrevet Juli 21, 2013 okei da har æ og pesslaad prøvd annen kam sensor som funker uten forskjell :/enda tungstartet og kommer et smell av og til det virker som den av og til vil dø når man prøver å gi full gass fra tomgang om man har gasset litt fra før av, og er treg opp på turtall :S noen som kommer inn med noe forslag snart? blir vell nye plugger på tirsdag, og pesslaad blir å bytte over coilene og prøve å koble av lambda
martinhansen Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Skrevet Juli 31, 2013 liten oppdatering, pesslaad sine coila ble testet uten forskjell, nye plugger uten forskjell. kamakselseonsor er i orden. blir å bytte veivakselsensor og tempsensor til hjernen i hvertfall. men pesslaad tok ut lambdasonen og fikk vite av han at bilen ikke vile starte, men når den ble koblet inn igjen, så startet den med engang. den er ikke blitt prøvestartet i dag. men lurer på om det lambdasonen som forårsaket disse problemene. tenker på tungstartet, hostekarking i kjøring og dør ut og går dårligere/dreg dårligere, litt skyting/smell med gasspådrag i fri, treg på turtall. blir å kjøp lambdsone også, samt slette feilkoder. håper virkelig noen kan komme med svar/tips ! btw, komer en lyd med mye gassing fra 3000 opp trur æ, lurer bare på det er vanos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå