Gå til innhold

Klikkelyder under bilen? E39 520d

kriss66
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..

Var og tok en tur i dag. Da jeg oppdaget noen klikkelyder under bilen.. Vet ikke hvor det er, men hørtes ut som det kommer foran under bilen. Det skjer spesielt når jeg kjører fram og bremser, ryger å bremser å fram igjen... Det begynte smått i forrige uke, men nå er det være.. Bilen er forresten 520D E39

http://m.youtube.com/#/watch?v=46nrDcnMrGs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Hei..

Var og tok en tur i dag. Da jeg oppdaget noen klikkelyder under bilen.. Vet ikke hvor det er, men hørtes ut som det kommer foran under bilen. Det skjer spesielt når jeg kjører fram og bremser, ryger å bremser å fram igjen... Det begynte smått i forrige uke, men nå er det være.. Bilen er forresten 520D E39

http://m.youtube.com/#/watch?v=46nrDcnMrGs

Ingen som kan ha noe anning? Høres ut som det kommer midt under bilen.. Det skjer bare når jeg rygger å bremser, å kjører fram og bremser.. Da kommer det klikkelyder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert en foring eller ett ledd som er på siste verset.

hvis det ikke skal så mye til før du hører det kan du jo løfte opp bilen i fronten og legge deg under med et spekk eller noe og prøv og bøy på forskjellige stag, mye mulig du da ser/ kjenner hvor det er

hvit det bare er rett frem/bak lydene kommer kan det jo hende det er foringene til stabstaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert en foring eller ett ledd som er på siste verset.

hvis det ikke skal så mye til før du hører det kan du jo løfte opp bilen i fronten og legge deg under med et spekk eller noe og prøv og bøy på forskjellige stag, mye mulig du da ser/ kjenner hvor det er

hvit det bare er rett frem/bak lydene kommer kan det jo hende det er foringene til stabstaget?

Hmm, har prøvd med et brekk jern.. Men finner Ingen ting, hørtes nesten ut som det kommer fra clutchen... Men det har jo ingen ting med at mann bremser osv...

Stab stagen har jeg prøvd å tukle litt med, men kommer ingen lyd derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være noe så simpelt som en liten stein el lignende mellom bremskjold og bremseskive. Et velkjent E39-problem.

Har hatt lignende symptomer som de du beskriver, da var det en stein som forårsaket det

Ja, det har jeg lagt merke til :mrgreen:

Men dette høres mer ut som litt være problem. Hvordan skifter man indre foringer på stab stag foran? Noe stor jobb? Vil prøve det først..

Hmm, når jeg har fikset noe så har jeg tatt jekken å satte den under enesiden av bilen framme eller bak, å løftet den helt opp, kan det ha noe å si? Har en sånn jekk som kan løfte 50 cm om jeg ikke husker feil.

Har en liten annelse på at det kom etter dette.. Har ikke fikset noe, bare tectylert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...