Gå til innhold

Registerkjede problem 2003 E46 316i N42

Flyshit
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er vel sikkert ikke den første med dette problemet, Men oppdaget for noen dager siden en rasle lyd fra motoren og verkstedet jeg fikk den undersøkt på fant ut at registerkjedet hadde hoppet over noen spor og må byttes, samt strammer og noen skinner. pris på dette 15-20000,-

Ble anbefalt å kjøre minst mulig med bilen da det kan være fare for at motoren havarerer.

Har i ettertid vært i kontakt med Alf Lie Motor som tilbydde seg å gjøre jobben for 17000,-

Og dem kunne fortelle at det ikke var noen fare ved å kjøre med bilen. Det verste som kunne skje var at motoren bare stopper pent opp.

Har vurdert verksted i Sverige da man fint kan spare en del på det, men frykten for å kjøre dit (1,5t.) og risikere motorhavari høres dyrere ut.

Så lurer derfor på om det er noe fare for at det kan ta skade av en lengre kjøretur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen som blir nevnt er nok med en større jobb en trolig nødvendig.

Du trenger trolig bare av med toppdegsel øvre del av front, nye skinner/føringer og strammer.

Kappe nytt kjede, tre på og klinke, tut og kjør. Dette koster mindre enn forespeilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ha, kappe og klinke kjedet,, kjedet komplett med alle drev og skinner dras rett opp etter å ha løsnet svingningsdemper på veivaksel.bytt kjedet, strammer og skinner, har i noen tilfeller opplevd at vanosenheter(kamdrev) har tatt skade og lager ulyd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Som dere skiver så har ikke jeg greie på det slik som han som står med de jobbene, men det må være en god grunn til at han gjør det på noen av de.

Klinking tar jo under et min så det må være for å spare tid eller at noe sitter fast og at han ikke vil bruke tid på å løsne.

Skal sjekke opp med han.

Det er ikke lange vippet han gjør de jobbene så det må være en grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...