RemyNG Skrevet August 4, 2013 Skrevet August 4, 2013 gjelder dette også ombygging fra 318is til 325?har 325 bremser, driv verk, motor etc.. trenger jeg kun dokumentasjon på at delenr er like og en kvitering på en 325 motor for å få dette godkjent? har ikke så peiling.. så tar gjerne imot svar!? Problemet vil være aksel vekta på bilen. For ettersom jeg husker så kan man ikke endre vekta på bilen. Og 6'er veier litt mer en 4'er....
halvors1 Skrevet August 4, 2013 Skrevet August 4, 2013 gjelder dette også ombygging fra 318is til 325?har 325 bremser, driv verk, motor etc.. trenger jeg kun dokumentasjon på at delenr er like og en kvitering på en 325 motor for å få dette godkjent? har ikke så peiling.. så tar gjerne imot svar!? Problemet vil være aksel vekta på bilen. For ettersom jeg husker så kan man ikke endre vekta på bilen. Og 6'er veier litt mer en 4'er.... har lest om folk som får godkjent 316 til 325/328... så det burde gå?
RemyNG Skrevet August 4, 2013 Skrevet August 4, 2013 Jo det er noen få heldige som klart det. Da ved og minimere vekta veldig. Men selvsagt er det jo mulig...
Lende Skrevet August 4, 2013 Skrevet August 4, 2013 Det hodt ihvertfall i min søknad fra e34 520 - 530, blei aldri bygd da... men søknaden blei godkjent:)
halvors1 Skrevet August 4, 2013 Skrevet August 4, 2013 Det hodt ihvertfall i min søknad fra e34 520 - 530, blei aldri bygd da... men søknaden blei godkjent:) hvor søkte du da? er vell ikke så mye vektforskjell fra en 318is til en 325? er såklart noe. men har 325 driv verk, bremser, motor etc. mangler kun kvitering på motor, men det er ikke noe stress å få tak i
Larz Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 Har endelig fått klarsignal fra BT nå om å komme inn på kontroll for godkjenning. Tok turen innom GS og ba om at de gikk over ombyggingen og dokumenterte likheter og ulikheter mellom 520/528. Trenger kun å bytte bremseskivene/calipere bak til 528 så skulle det være ok (må innom GS igjen etter dette er gjort for at de skal gi sin begrunnelse på om det er gjort bra nok). De mente på at coiloversettet som er godkjent på bilen også måtte byttes siden den kun var godkjent for 520 men ifølge supersport og TÜV så er det godkjent for alle E39 5-serie. halvors1 reagerte på dette 1
halvors1 Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 hva skrev du til BT ? p hvor søkte du? ( evt en link )trengte du ikke donorbil??
TommyNgu Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 Hvordan fikk du godkjent motoren? Du må jo dokumentere at den har blitt tatt lovlig inn i landet, eller er det bare jeg som tar helt feil her? halvors1 reagerte på dette 1
Larz Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 Jeg bestillte motor fra Koed.no og fikk motor med en lapp som inneholdt informasjon om donorbil, rammenummer e.t.c. Sendte mail til nærmeste vegvesen og la ved alle dokumenter jeg hadde på bil/motor, informasjon og forskjeller på 520/528, at det ikke var noe vektendring og begrunnelse hvorfor.
halvors1 Skrevet September 26, 2013 Skrevet September 26, 2013 okei. men hvorfor er det ikke vektendringer? å trodde du måtte ha med donotbil ned på BT for å plombe donorbilen?hadde du giddi å sendt meg en utdypende PM om alt som er gjort, hvilke papirer etc?
Larz Skrevet September 26, 2013 Forfatter Skrevet September 26, 2013 Det er ikke vektendringer på grunn av at alt som byttes er motor og katalysator og de har samme vekt som på 520. Trenger ikke å ta med donor bil nei, kun rammenummer, motorstørrelse, modell e.t.c og kvittering på at motoren/delene er momset inn eller betalt moms på (25%)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå