Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. håpa å kuinne få et vettugt svar på probleme mitt hær, før sjøl har eg klødd meg i haue såpass længe at hårmangel e nokka barnebarn kommer tel å bli arvelig belsta av..

så nu ska dokk hør.. eg har en M40B16 motor som går rundt, kompresjon e grei, væntilan og kammen ser fin ut ætter det eg ser fra når topplokke va av, registerreima e dær ho ska vær, alle fire pluggan har gnist og vællså det. og alle følera og duppeditta ser ut tel å vær OK.... MEN denne luringen av en motor har funne ut at den skal bære tenn på sylinder nr.3... så må eg jo tellføy at alle pluggan har ei go eim av bænsin på seg så dysen trur eg lev i bæste vællgående...

så har eg en litn teori om at di resteranese sylinderan 1,2,4 har gåene stæmpelringa... men da vil kansje nån spør seg om " da ska jo ikje kompresjon vær så go dær da", men så tænk eg.. enn om d læk olja inn fra en el. anna plass fra motorn (væntiltættninge el. en fenuli plass på topppakninga) som hjælpa tel med å "øk" kompresjon i di sylindran..... e dettan ei logisk førklaring el. e man heilt på jorde??

håpa nån kan gje meg et vettugt svar på d lille probleme mett som eg nu dela me dokk her på forume :)

på forhånd TAKK ^^

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

....tror nok du må skrive om innlegget ditt til kav bokmål, i stedet for kav "norlænning" min gode mann ;) Det står vel også greit forklart i forumreglene, som du sikkert leste når du registrerte deg! Hehe..

Skrevet

Hvis du ikke har nye plugger i umiddelbar nærhet, kan du jo prøve å flytte den ene pluggen som virker å være i orden til en annen sylinder for å eventuellt utelukke coiler.

Jeg tipper plugger.

Har du gjort noe med motoren før dette skjedde?

Skrevet

den har stått parkert i 2 år.... men den gikk fint, helt til en dag at den plutseli ikke startet. har dyttet plugger til NGK v-line plugger og har nytt tennkabelsett, ny fordeler og rotor, og jeg har prøvd 3 coiler som alle ser ut til å fungere, så jeg har utelukket tenningsdelene...

Skrevet

Prøv å forklar steg for steg hva du har gjort så kan vi kanskje prøve å hjelpe...

1. bud - batteripolene må sitte skikkelig og jordingen på motoren må sitte skikkelig. Så kan du begynne å feilsøke når du har dobbelsjekka det.

2. Turner motoren rundt uten problem på starteren?

3. Går bensinpumpa?

4. Hører du smell og antydninger til at den harker seg i gang overhode?

Svar meg på disse så kan vi gå videre..

Skrevet

- bateripolene er godt skrudd til.

- jordingskabelen fra motor er OK og sitter godt.

- bensinpompa er OK ( etter fire tørner på motorn så har den fyllt ei hall ølflaske)

- motor tører rundt på startmotor uten problem.

når jeg starter motoren hører man at den "henter seg inn" til sylinder 3 starter og da går den som en gammel sabbdisel båtmotor så lenge jeg filer på gassen, men når jeg slipper gassen er d bom stopp... har grenrør på motoren så sylinder 1,2,4 er kald etter at motoren har gått et pr. sekunder, så slik fant jeg ut at den bare gikk på en sylinder..

har gått igjenom alle følerne og etter slik jeg ser det så er alle OK, så etter det jeg kan se så må d jo være noe som feiler selve motoren... om det er i blokka el. i toppen er jeg usikker...

Skrevet

tror det er lite sansynilig. for etter som jeg har forstått det, så funker det el. så funker det ikke..

men me denne motoren så er alt mulig :P

Skrevet

har gått over tenningsrekkeføllen flere ganger, og har flere ganger kommet til den konklusjonen at det var dær det var feil, men pluggledningene står rett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...