Jump to content

Hyperaktiv automatkasse E39

KB75
 Share

Recommended Posts

Har en 2000 mod 520iA der girkassen jobber overtid konstand spesielt rundt 50 og 80 km/t. Girer fint og det er kun ved de hastighetene at den er hyper. Girer da opp og ned helt i 100. Fungerer fint i manuell modus og oppfører seg fint i andre hastigheter. Noen som har vært borti lignende eller har forslag til hva som bør prøves?

Jeg har inntrykk av at min girer opp i 5. når hastigheten kommer litt over 80, og den girer ned i 4. når hastigheten kommer litt under 80, det er vel bare sånn den er programmert. Så dersom man holder rundt 80, vil den jo veksle mellom 4. og 5. trinn etter hvordan farten varierer. Det er vel normalt regner jeg med, men vet jo ikke hvor frenetisk din girer. For å unngå dette må man vel egentlig velge manuell og la den stå i 4. inntil man kan legge hastigheten stabilt på litt over 80.

Du skriver at den fungerer fint i manuell modus. Men selv om du velger manuell og girer opp til 5. så vil den jo likevel gire ned til 4. når hastigheten kommer litt under 80, gjør den ikke det? Og du får heller ikke gire manuelt opp i 5. før du overstiger en viss hastighet, sånn rundt 75 kanskje ?

Har en 2000 mod 520iA der girkassen jobber overtid konstand spesielt rundt 50 og 80 km/t. Girer fint og det er kun ved de hastighetene at den er hyper. Girer da opp og ned helt i 100. Fungerer fint i manuell modus og oppfører seg fint i andre hastigheter. Noen som har vært borti lignende eller har forslag til hva som bør prøves?

Bilen min girer opp og ned mens jeg kjører i D og (S-Sport mode blinker hele tiden på speedometer). Diagnosen visste Steptronic bryter. Ingen feil ved å kjøre med manual. Jeg skiftet styreenhet til girkassen.problem løs.

anbefale å ta en diagnose.

viewtopic.php?f=6&t=188049&start=240

ruller ned for å se på EGS styreenhet.