Ev1 Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Hei. Jeg har montert komplett eksosanlegg fra 520 til 528 på e39-en min. Fant fort ut at varmeskjoldet for 520 eksosen ikke passet med 528 eksosen. Er det farlig å kjøre uten? Skoldet satt fra ca framdøra til bakdøra (i lengde). Altså ca over mellomakslingen, og et stykke unna bensintanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ev1 Skrevet Juli 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2013 Ingen som vet om f.eks drivakselen kan ta skade av varmen fra eksosen? Evt andre deler? Eller tåler det som er i nærheten varmen som oppstår. Under fart vil jo sikkert varmen være begrenset, men ved tomgang vil det kanskje bli ett problem, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 23, 2013 Share Skrevet Juli 23, 2013 Jeg tror ikke det skal være noe problem å kjøre uten.. Eneste er gummien rundt mellomakselopplagringen som får litt kortere levetid om den utsettes for varme over tid. Og ellers er det vel endel som anbefaler at man ikke parkerer over høyt, tørt gress om man har fjernet eventuelle varmeskjold som måtte være under eksosanlegget, men har aldri hørt om tilfeller der dette har ført til brann.. Har du sjekket pris på varmeskjold som passer? Er ikke sikkert det er så dyrt og da har du jo alt på stell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå