Gå til innhold

Steering lock fault! Bmw e91

Martinand94
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk idag en feilmelding på bilen, hvor det står at steering lock fault. og at hvis jeg stopper bilen, får jeg ikke startet den igjen. men det får jeg.

kjørte innom bmw. de sier at hvis jeg fortsetter kjøre så får jeg ikke startet den etterhvert.

dette skulle de ha 9500 kr for å fikse.

har lest litt på forumer, og dette er vist et kjent bmw problem.

og flere har fått fikset det bare ved å reprogrammere bilen, eller bare fjerne feilmeldingen, og da har den ikke kommet tilbake.

har noen noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er kjørbar som du sier, så er det sikkert en god del å spare ved å ta turen over grensen og få fikset det der. Min erfaring er at det er ca halve prisen på samme jobben utført av et svensk BMW-verksted enn et hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har sett på nett og på ebay o.l. der de selger reprogrammering/resetting av den eletriske styrelåsen og det kan i mange tilfeller være nok.

Her prøver nok verkstedet å selge deg en ny låsemodul, istedet for å prøve å resette den via diagnose.

Er sikkert noen her inne som kan dette med programmering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor gammel bilen din er. Men hvis den ikke er eldre enn 5 år ville jeg prøvd å fått dette på reklamasjonsretten. Byttet alle knirkeforingene på bilen min(E90 2008) uten noen kostnad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en 08 modell, med reg seint i 07.

Det dem sier er at hvis jeg kjører bilen nå, og stopper på butikken for eks. så kan det hende den ikke starter igjen. så er litt skeptisk til å kjøre da. kjenner en som kan en del om bmw som jeg skal snakke med,

men syntes det høres veldig rart ut, aldri hørt at det har røket på en bil før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er kjørbar som du sier, så er det sikkert en god del å spare ved å ta turen over grensen og få fikset det der. Min erfaring er at det er ca halve prisen på samme jobben utført av et svensk BMW-verksted enn et hjemme....

hvilket verksted ville du brukt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg høres det ut som noen som prøver å lure deg, Steering Lock Fault er for meg at rattlåsen ikke fungerer? Sånn direkte oversatt er det jo faktisk det det står :) Men har du en lampe, eller står det i "rulletekst" i instrumentet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg høres det ut som noen som prøver å lure deg, Steering Lock Fault er for meg at rattlåsen ikke fungerer? Sånn direkte oversatt er det jo faktisk det det står :) Men har du en lampe, eller står det i "rulletekst" i instrumentet?

ratt låsen kommer på når jeg skrur av bilen, som den alltid gjør? og når jeg starter den skrur den seg av igjen? så ser ikke hva problemet er.

lest på en del forumer nå, og mange sier at dette bare er en software feil.

høres veldig ut som om det kan stemme.

feilmeldingen kommer opp i kjørecomputeren og i navigasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ratt låsen kommer på når jeg skrur av bilen, som den alltid gjør? og når jeg starter den skrur den seg av igjen? så ser ikke hva problemet er.

Prøv og få en til og slette alle feilkoder? Vis du fortsatt for start på bilen så er det vel null stress :) Selvom det høres litt risky ut at du plutselig ikke kan få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og få en til og slette alle feilkoder? Vis du fortsatt for start på bilen så er det vel null stress :) Selvom det høres litt risky ut at du plutselig ikke kan få det.

skal snakke med en som kan gjør det imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet X antall rattstammer pga steering lock fault.

Til slutt vil du ikke få start eller rattlåsen deaktivert. Det er jo litt unødvendig å vente til det skjer

Bytta rattstammer? er det selve rattstammen som blir ødelagt?? Wow, snakk om ræva rattstamme. Hadde skjønnt om det var software eller føler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Ikke selve stammen, men rattlåsen som feiler. Det sitter en rattlåsmodul og en liten motor på rattstammen. Dette får man komplett med hele rattstammen.

har lest på flere forumer i USA og snakket med en bekjent på viking, som har hentet mange bilen langs veien med denne feilen.

99% av gangene fikser man feilen ved å re-programmere bilen. det er ikke noe du har hørt om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...