Gå til innhold

Noen som har erfaringer med e46 320 diesel?

Hcon
 Share

Anbefalte innlegg

hvilken årsmodell ? Facelift eller prefacelift ?

Det vanlige er vel turbohavari ( men det er vel igrunn det på alle dieselbiler ) Ellers har jeg hatt flere kompiser selv som har hatt biler som har rulla langt lenger en det der.

Rens innsuget så er den god som gull =)

Du kan jo lese litt om motorene her:

viewtopic.php?f=1&t=177720

Her står det ganske tydelig skrevet hva som er fordeler å ulemper med alle bmw`s dieseler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødepumpe, dieselpumpe, MAF, dyser, turbo, vakuumslanger, vannpumpe, termostat, EGR termostat, dieselreturslanger, vibrasjonsdemper, reimer, reimhjul og strammere, airbagsensor i passasjersete, trege setebelter (opprulling).

Med unntak av dieselpumpe og vakuumslanger, var dette ting som røk på min 320da fra 198 000km til 226 000km. Ellers byttet jeg alt av dempere og fjærer, pluss vanlige slitedeler som bremseklosser, to skiver og to caliptere, samt endel foringer.

Dette var 2001 med 136hk. Vil også anbefale en flushing med olje og filterbytte på automaten. God som ny, og litt mindre nøkkete :) Finn en som er velholdt og fortsett trenden, så burde det holde til evigheten og forbi. Husk å bytte veivhusventilasjonsfilter innimellom, Evt rens om det er facelift med syklon i stedet for filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...