Mrtical Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Heisann, har litt trøbbel med e39'n. Er en 96 mod 520i sedan. Bensinmåler og forbruksnåla streiker også innimellom. Kan det ha sammenheng med abs sensor? siden speedo streiker i ny å ne, og abs/antispinn lyser som d skulle vært 24.desember. Speedo og abs/antispinn kommer å går flere ganger daglig, noen ganger kan det ta ett par dager før neste feiring av jul. Bensinmåler tuller også innomellom da, og forbruksnåla streiker samtidig som speedo. På forhånd takk, kurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kafsan Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=400924 Ikke spesielt bra men du ser i alle fall hvordan du kommer til tanken...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breitling Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 av med høyre forhjul, ta av innerskjermen (8 skruer tror jeg det var, samt 3 klips i overgang mellom lokari og kanal.) Der finner du spylerbeholder. Et vanlig E39-problem dette du opplever. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrtical Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Tusen takk for svar. Blir nok litt skruing imorgen hvis ikke detta franske uværet kommer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrtical Posted July 27, 2013 Author Share Posted July 27, 2013 Hahaha, er ikke detta typisk. Spyleren har ikke virka på 2 mnd. Bare spylt det ut under bilen. Idag skulle jeg ut å reparere etter god forklaring i posten her. Tror du pine ikke at det heeeelt av seg selv bestemt seg for å fungere.. Jaja, slapp å skru, hehe. Godt jeg fikk bra info på hvordan, da den antageligvis vil feile en gang igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adne95 Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 hvis abs lampa lyser og speedoen er død så er det abs sensor på venstre bakhjul som er synderen, om du ikke visste det fra før av Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrtical Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Aha, og det er helt garantert? Abs og antispinn lyser samtidig, og da streiker speedo somregel også. Men det er veldig fra å til. Har nå kjørt i 3 dager uten at noe har lyst. Når di først lyser så dropper speedoen, men kommer tilbake etter kort tid, etterfulgt av at lampene slukkes litt etter det igjen. Jeg er ikke kjent med bmw i det heletatt, så setter pris på all feedback der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benhop Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Aha, og det er helt garantert? Abs og antispinn lyser samtidig, og da streiker speedo somregel også. Men det er veldig fra å til. Har nå kjørt i 3 dager uten at noe har lyst. Når di først lyser så dropper speedoen, men kommer tilbake etter kort tid, etterfulgt av at lampene slukkes litt etter det igjen. Jeg er ikke kjent med bmw i det heletatt, så setter pris på all feedback der. Du kan ta en diagnose for sikkerhets skyld men 99% sikkert at det er venstre føler bak:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
adne95 Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 speedometeret henter hvertfall signal fra venstre abs sensor bak, så ja du kan jo og være så heldig å ha noe mer feil, en annen abs sensor i tillegg eller at selve hjernen kødder.. diagnose er best for å få sikkert svar, men funker ikke speedo så er det 99.999999% sikkert at det er abs sensor VB hadde bytta den uansett og sett min også kommer og går for tia, bytter i løpet av uka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrtical Posted July 30, 2013 Author Share Posted July 30, 2013 Aha, takker for svar. Får vel bli en diagnose hos bavaria etterhvert da. Hvor sitter kontakten til abs sensoren bak da? Funnet di til front(var jo veldig lett synlig) Har ikke hatt av bakhjula enda xD Link to comment Share on other sites More sharing options...
adne95 Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 ligger oppunder noen deksler der, må løsne en skrue eller to på plasten som ligger oppi hjulbuen mener jeg å huske du ser det hvertfall, og det er gjort på 5-10 min fra hjulet er av til det er på Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrtical Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Takker for svar. For ta en liten undersøkelse iløpet av uka Plutselig fått turboblink også Alle pærene funker. Men, er vel et bremselys som har gått. Har det innvirkning på det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adne95 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Skal ikke ha noe å gjøre så sant jeg veit, blinklyset mitt funka som normalt når ene bremselyset ga seg på gamle bilen Sent from my GT-I9305 using Tapatalk 4 Beta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrtical Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Okei. Takk for svar merkelig fenomen igrunn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrtical Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 Oppdatert med nye feil xD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts