summitjohnsen Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Hei har fått meg et komplett bakstell fra "328" sies det.. Har forståt at 328 å å m3 3.0 skal ha samme.. bare et par raske spørsmål for lurer på hvordan diff jeg sitter med egentli.. For drivakslingene er større en på min 320, men innfeste til mellaksling ser ut til å være likt, å det hadde jeg forstått at det ikke sku være.. å har det seg slik at på den "Lappen" på difflokket om det ikke er noe S der, så er det ikke sperre? men har ikke alle 328 diffsperre? (brems) akslingene er vanvittig dårlig på 328 bakstelle så lurer på om jeg kan bruke mine 320 akslinger? Noen hoder der ute ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolf m3 Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Det øye te mellomakselen e rundt på m3en... bare bruk 320 akselene vis du vrir på innkommende aksel å bbegge ut te hjulene går samme vei å du ikke klare å vri de hver sin vei så e det nok sperre eller ssveist 328ene kom me både sperre å "åpen" diff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soilborn Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 328ene kom me både sperre å "åpen" diff Neppe. Når 328 (og 323 forsåvidt) kom så hadde de antispin i stedet for diffbrems. 325 hadde diffbrems som option. M3 3.0 og 328 har vel samme girkasse, men ikke diff da M3 hadde diffbrems uansett. Om du likevel vil sjekke, så er det bare å jekke opp bak, for så å vri på ene hjulet. Går det andre hjulet samme vei, da har du diffbrems. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsiaman Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 328ene kom me både sperre å "åpen" diff Neppe. Når 328 (og 323 forsåvidt) kom så hadde de antispin i stedet for diffbrems. 325 hadde diffbrems som option. M3 3.0 og 328 har vel samme girkasse, men ikke diff da M3 hadde diffbrems uansett. Om du likevel vil sjekke, så er det bare å jekke opp bak, for så å vri på ene hjulet. Går det andre hjulet samme vei, da har du diffbrems. Jeg har diffbrems på min 96mod 323i coupe og niks nada antispin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soilborn Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Jeg har diffbrems på min 96mod 323i coupe og niks nada antispin Fiffig! Ser ut som de aller første modellene kom rett før antispinn ble innført. Disse hadde _kanskje_ det som option da, men må være ytterst sjeldent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitjohnsen Skrevet Juli 31, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2013 Okei lert litt her nå ja så 2.0 mella aksling passer på 2.8 diff? samme med drivaksler? ha rhørt så mye pjesk om at det er samme diff opp til 2.0, skal du bruke en diff etter det må du bytte halve mellomaksling å drivasklinger.. ? er ikke sperre på min diff da nei:( Må vell anskaffe 325 diff? Noen som vet om 96mod 320 har 188 diff? å har 2.8 diffen min det ? siden 2.8 ikke har brems tåler disse diffene like mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaWeRiCk Skrevet August 1, 2013 Share Skrevet August 1, 2013 Drivakslene er litt tykkere på 328, om 320 har 168 diff er jo denne mindre og da vil de ikke passe, mål dem og sjekk hvor lang de er. Har 328 Bakstilling fra E36 1996 med Antispinn ASC det er den store diffen 188 uten sperre bildet av merkelappen hvis det hjelper deg å finne ut av hvilken diff du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolf m3 Skrevet August 1, 2013 Share Skrevet August 1, 2013 Har hatt 2 originale 328er som hadde diff sperrebegge 2, ORIGINALT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitjohnsen Skrevet August 2, 2013 Forfatter Share Skrevet August 2, 2013 Sto d S på den dærre lappen på lokket ? ? Ja vet ikke om 320n min har 168 diff får hive med under å måle litt nå når jeg skal hive bilen på jekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
so3nd Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 316 til 320 har 168 diffen, og 325-328-m3 3,0 har 188 diffen. Så visst du vil ha 328 diff på ein 320 så kan du ikkje bruke drivakslingene, fordi dei som er på 188 diffen er 10mm kortere, og 5mm større diameret på den indre drivknuten. og boltene er hakke større på 188 diffen ( har prøvd sjøl med 320 stikkaksling på 325 diff å funka dåårligt) Og mellomakslingen må du ta frå ein 325 i såfall, fordi den er kortere. ikkje frå 328, fordi den har zf girkasse som er litt lengere igjen(?) og 320 har getrag kasse. Eventuelt så kan du korte inn 320mellomakslingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
summitjohnsen Skrevet August 3, 2013 Forfatter Share Skrevet August 3, 2013 Har ZF kasse så går nokk bra med den 328 akslingen jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå