summitjohnsen Posted July 30, 2013 Share Posted July 30, 2013 Hei har fått meg et komplett bakstell fra "328" sies det.. Har forståt at 328 å å m3 3.0 skal ha samme.. bare et par raske spørsmål for lurer på hvordan diff jeg sitter med egentli.. For drivakslingene er større en på min 320, men innfeste til mellaksling ser ut til å være likt, å det hadde jeg forstått at det ikke sku være.. å har det seg slik at på den "Lappen" på difflokket om det ikke er noe S der, så er det ikke sperre? men har ikke alle 328 diffsperre? (brems) akslingene er vanvittig dårlig på 328 bakstelle så lurer på om jeg kan bruke mine 320 akslinger? Noen hoder der ute ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf m3 Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Det øye te mellomakselen e rundt på m3en... bare bruk 320 akselene vis du vrir på innkommende aksel å bbegge ut te hjulene går samme vei å du ikke klare å vri de hver sin vei så e det nok sperre eller ssveist 328ene kom me både sperre å "åpen" diff Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soilborn Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 328ene kom me både sperre å "åpen" diff Neppe. Når 328 (og 323 forsåvidt) kom så hadde de antispin i stedet for diffbrems. 325 hadde diffbrems som option. M3 3.0 og 328 har vel samme girkasse, men ikke diff da M3 hadde diffbrems uansett. Om du likevel vil sjekke, så er det bare å jekke opp bak, for så å vri på ene hjulet. Går det andre hjulet samme vei, da har du diffbrems. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsiaman Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 328ene kom me både sperre å "åpen" diff Neppe. Når 328 (og 323 forsåvidt) kom så hadde de antispin i stedet for diffbrems. 325 hadde diffbrems som option. M3 3.0 og 328 har vel samme girkasse, men ikke diff da M3 hadde diffbrems uansett. Om du likevel vil sjekke, så er det bare å jekke opp bak, for så å vri på ene hjulet. Går det andre hjulet samme vei, da har du diffbrems. Jeg har diffbrems på min 96mod 323i coupe og niks nada antispin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soilborn Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Jeg har diffbrems på min 96mod 323i coupe og niks nada antispin Fiffig! Ser ut som de aller første modellene kom rett før antispinn ble innført. Disse hadde _kanskje_ det som option da, men må være ytterst sjeldent Link to comment Share on other sites More sharing options...
summitjohnsen Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 Okei lert litt her nå ja så 2.0 mella aksling passer på 2.8 diff? samme med drivaksler? ha rhørt så mye pjesk om at det er samme diff opp til 2.0, skal du bruke en diff etter det må du bytte halve mellomaksling å drivasklinger.. ? er ikke sperre på min diff da nei:( Må vell anskaffe 325 diff? Noen som vet om 96mod 320 har 188 diff? å har 2.8 diffen min det ? siden 2.8 ikke har brems tåler disse diffene like mye? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaWeRiCk Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Drivakslene er litt tykkere på 328, om 320 har 168 diff er jo denne mindre og da vil de ikke passe, mål dem og sjekk hvor lang de er. Har 328 Bakstilling fra E36 1996 med Antispinn ASC det er den store diffen 188 uten sperre bildet av merkelappen hvis det hjelper deg å finne ut av hvilken diff du har. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf m3 Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Har hatt 2 originale 328er som hadde diff sperrebegge 2, ORIGINALT! Link to comment Share on other sites More sharing options...
summitjohnsen Posted August 2, 2013 Author Share Posted August 2, 2013 Sto d S på den dærre lappen på lokket ? ? Ja vet ikke om 320n min har 168 diff får hive med under å måle litt nå når jeg skal hive bilen på jekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
so3nd Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 316 til 320 har 168 diffen, og 325-328-m3 3,0 har 188 diffen. Så visst du vil ha 328 diff på ein 320 så kan du ikkje bruke drivakslingene, fordi dei som er på 188 diffen er 10mm kortere, og 5mm større diameret på den indre drivknuten. og boltene er hakke større på 188 diffen ( har prøvd sjøl med 320 stikkaksling på 325 diff å funka dåårligt) Og mellomakslingen må du ta frå ein 325 i såfall, fordi den er kortere. ikkje frå 328, fordi den har zf girkasse som er litt lengere igjen(?) og 320 har getrag kasse. Eventuelt så kan du korte inn 320mellomakslingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
summitjohnsen Posted August 3, 2013 Author Share Posted August 3, 2013 Har ZF kasse så går nokk bra med den 328 akslingen jeg har Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now