2000e46 Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Kupévifta i min 2000 E46 har etter hvert fått et seriøst problem. Det er ikke automatisk klimaanlegg, men slikt manuelt med skruknotter. Så lenge jeg har eid bilen (6-7 år) har vifta levd litt sitt eget liv. Ofte gikk den for fullt selv om jeg skrudde den til laveste nivå, og motsatt. I det siste har den blitt enda merkeligere. En stund tok det et par minutter før den slo seg på, og så gikk vifta resten av kjøreturen. Men nå har det blitt verre. De siste ukene har det vært vanskelig å starte bilen. Hvis jeg slo av ting som trekker strøm (spesielt kupévifta) gikk det imidlertid greit å få start. Jeg mistenkte batteriet, men det hjalp ikke å lade det opp. Heller ikke å kjøpe nytt hjalp nevneverdig (og jeg ladet det også), før jeg kjørte mange hundre mil på et par dager og tydeligvis ladet det opp. Nå får jeg greit start, men vifta går omtrent ikke. Akkurat når jeg starter bilen går den i et par sekunder på maks, før den stopper helt opp. I løpet av en veldig lang kjøretur slår den seg kanskje på nå og da, på minimumsnivå. Midt i en regnstorm dugget det plutselig så mye på innsiden av frontruta at jeg måtte kjøre til siden og stoppe bilen. Vifta går aldri når tenninga er avslått, og har heller aldri gjort det. Jeg håper jeg får fikset dette før vinteren, men er ikke så ivrig på å betale dyrt på verksted hvis jeg kan bytte ut noe selv. Hva kan det være som skaper slike problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts