Gå til innhold

Startvansker E39 Har gnist og bensintrykk

Brandy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har problemer med å få start på min BMW E39 520i Touring 1998 bensin. Den gikk helt fint uten noen nykker frem til en morgen jeg skulle på jobb. Da ville den ikke starte. Jeg hører at startmotoren går når man vrir om tenning, men den tenner ikke. Har prøvd å bytte plugger (NGK). De gamle så ikke noe særlig ut. Sotete og fæle. Har videre fått konstatert at der er gnist på pluggene samt at bensinpumpa går. Har fått koblet til en scanner men der er ingen feilkoder. Har dere noen tips på hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut til at dette er relatert til startsperre. Får nok få meg en ny nøkkel med tilhørende fjernstyring til sentrallås. Verkstedet mente på at siden jeg brukte nøkkelen til å låse opp så ble det noe kluss med alarmen som aktiverte startsperre og anbefalte at jeg fikk meg ny nøkkel/fejrnkontroll til sentrallås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo også brukt nøkkelen i en god stund siden fjernkontrollen røk men fikk ikke problemer før nå. Noe må iallfall ha utløst startsperren og verkstedet mente som sagt at det sannsynligvis var noe med nøkkelen som trigget alarmen og derved utløste startsperren. Hva kan utløse startsperren da? Greit å kunne fått sjekket det opp så dette ikke skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...