mju92 Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 1: motorn tikker av og til på tomgang fra ene vanosen. det er nokk og røre gassen litt so forsviner den, og det blir et hardt kakk/tikk om eg står på tomgang og ruser den (bare et kakk med engong ej gi gass) 2: motorn lugger når eg ligger i tongt gir fra 1000-1500 . 3: byttet cluch men tar fårtsatt helt ute og slurer ved kjapp giring eller litt leking:P er det svinghjulet? 4: cluch pedalen kan plutselig trekke seg innover sikkert 5cm avogtil?? 5: bagasjeluka virker ikkje og eg har alarm at den står open. takker får svar fra dere som gidder og hjelpe andre:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mju92 Posted August 3, 2013 Author Share Posted August 3, 2013 noen som har innspill?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lamek Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 1. Vanlig at vanosen bråker litt på tomgang. Det kakket du hører når du gir gass tror jeg er tenningen som gjør. Helt normalt. 2. Man skal vel helst ikke dra motoren i tunge gir på så lavt turtall. Min er helt lik. 3. Bytta du trykkplata også? Har hørt at disse blir slappe etter en tid.. 4. Hørtes merkelig ut, men kan ha noe med trykkplata å gjøre. 5. Sansynligvis noe med låsen. Sitter en mikrobryter der som kan ryke. Å da funker ikke luka samt at den indikerer ikke at den er lukket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mju92 Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 skreiv litt feil 1000 til 2000. den skall jo ikkje lugge uansett der da:) vanosen : den går helt fint ikkje en eneste lyd fra dem men pluslig kan den bjund å tikke høglytt, rører bare gassen litt kansje 100 rpm opp og nedigjen da kan den vere helt stille igjen. ja byttet trykkplaten også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mju92 Posted August 6, 2013 Author Share Posted August 6, 2013 veldig rart detta med pedalen... merket det bare av og til Link to comment Share on other sites More sharing options...
mju92 Posted August 7, 2013 Author Share Posted August 7, 2013 noen som har hatt noe av det samme? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mju92 Posted August 11, 2013 Author Share Posted August 11, 2013 Her er film av vanos lyden. http://youtu.be/ViHTG8MhgdA Link to comment Share on other sites More sharing options...
glue Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 kunne høres ut som en hydraulisk ventilløfter som tikket? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellingsen B. Posted August 11, 2013 Share Posted August 11, 2013 Min er også litt luggete på lave gir og mye gass. Kan jo være luftmassemålerene? Vet mange har dette problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts