Gå til innhold

Få ut innleverte skilt

BRIO
 Share

Anbefalte innlegg

Min nevø vurderer å kjøpe en e39 hvor skiltene nylig er innlevert. Bilen var sist på EU i september 2011.

Hva kreves for at min nevø skal få ut igjen skiltene på denne? Resten av årsavgiften og omregistreringsavgift regner vi med må være på plass. Må bilen være EU godkjent? Må den eventuelt vises biltilsynet?

Det lyser på antispinn lampen på bilen. Må antispinn være i orden for EU godkjenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirk ut lampe i instrumentpanelet som indikterer feil med antispinn så merker de ikke det på EU kontroll. :)

Hadde aldri tatt EU godkjenning på BT. Har hatt veldig dårlig erfaring med de når det gjelder kontroller. Pirker på alt !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirk ut lampe i instrumentpanelet som indikterer feil med antispinn så merker de ikke det på EU kontroll. :)

Nå virker jeg kanskje døv, men ønsker du at nevøen din skal kjøre rundt i en bil som kan være trafikkfarlig? Det er ikke bare byråkratiske grunner til at vi har jevnlig teknisk kjøretøykontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar.

Jeg vil ikke at min nevø skal kjøre rundt i en trafikkfarlig bil og jeg vil ikke at han skal kjøpe en bil som han ikke får på veien pga overivrige kontrollører. :)

Det greieste er å finne en bil som nylig har hatt eu, men vi fant en bil

som kan virke lovende på alt untatt dette, og den har selvfølgelig noen usikkerhetsmomenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker jeg kanskje døv, men ønsker du at nevøen din skal kjøre rundt i en bil som kan være trafikkfarlig? Det er ikke bare byråkratiske grunner til at vi har jevnlig teknisk kjøretøykontroll

Hvis du tror at defekt antispinn gjør bilen trafikkfarlig bør du kanskje finne deg en annen hobby ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deffekt antispinn gjør at det lettere kan oppstå farlige situasjoner på veien. Jeg synes antispinnsystemet til BMW gjør en god jobb og kan være like viktig som abs bremser. Det er ikke mange gangene jeg har hatt bruk for abs men de har vært gode å ha de gangene abs en har jobbet. Bil kan være en fin hobby, men på offentlig vei er sikkerheten viktigst. Bare så jeg har sagt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tatt EU godkjenning på BT. Har hatt veldig dårlig erfaring med de når det gjelder kontroller. Pirker på alt !!

SVV har sluttet å utføre periodisk kontroll. De pleide å gjøre det for å ha en føling med standarden på bilparken, men det ble slutt da samferdselsministeren mente de hadde bedre ting å drive på med.

Jeg var hos SVV for PKK før de sluttet, og inntrykket var at de var hyggelige, men noe urutinerte: Kontrollen startet med en runde rundt trafikkstasjonen i høy fart, med en innlagt bråbrems mellom kjøreskolebilene på den fulle parkeringsplassen utenfor hovedinngangen. Skummelt.

Det var også den første gangen jeg så noen gå ut og inn av bilen for å sjekke at lysene virket. Etter litt hjelp fra meg med å finne tåkelysbryteren, var de fornøyde.

Med bilen løftet opp tipset kontrolløren om et bremserør som var bra nok til å bestå kontrollen, men som jeg burde holde et lite øye med. Bra.

Etter en stund forsvant alle Vegvesen-folkene, og jeg ble stående igjen alene. Fryktelig alene, sammen med bilen som stod oppe på løftebukken. Etter en halvtimes tid kom folkene tilbake igjen, i ganske godt humør. Kontrolløren min begynte å fylle ut dokumentene på at alt var i orden. Så pratet vi litt om løst og fast, og så dro jeg.

Sånn, da har du lest om da jeg var på kontroll hos Statens vegvesen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...