Gå til innhold

race chip til 320d 150hk (m47n)

Egilah
 Share

Anbefalte innlegg

• 11 months later...
  • 8 months later...

Har akkurat installert en Racechip Pro på min E61 520dA og jeg må si at forskjellen er veldig merkbar.  Den justerer aktivt (ikke passivt, mao en simple motstand) diesel trykket (utifra den informasjonen jeg kan finne på nett) og jeg kan justere effekten av boksen ved å endre på et par brytere (muligens potensiometere) inne i boksen.

Jeg har ikke hatt den på en dyno, men aksellerasjon fra stillestående har blitt mye kjappere og forbikjøring på motorvei har blitt enklere.  Dette er ikke placebo effekt, men fakta basert bla på videoen over og kommentarer fra en veldig objektiv kompis.

Har ikke kjørt lenge nok til å merke noen forskjell i forbruk, men siden det er mer moro med økt effekt, så er jeg nok litt hardere på gassen og bruker vel derfor egentlig litt mer diesel.  

Det eneste negative jeg har merka er nor jeg ligger i 6 gir og trykker bare litt på gassen, så er det nesten som at motoren får litt for mye diesel et lite øyeblikk før den henter seg inn og aksellerer.  Dvs den nøler kanskje i et sekund og motoren durer litt ekstra, før den henter seg inn.  Dette er også noe jeg har merka etter en rolig stillestart, når bilen er i 3 gir, og jeg trykker litt ekstra på gassen.  

Jeg skal justere litt på boksen de kommende dagene og  oppdatere innlegget med ny informasjon.

Oppdatering 27.05.2015:

Har merket at forbruket på normal kjøring (altså by og motorvei kombinert) har gått i fra 0.64l/mil til 0.57l/mil.   Dette er en bra reduksjon med tanke på at det er en piggyback chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...