Egilah Skrevet September 20, 2013 Forfatter Share Skrevet September 20, 2013 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet September 20, 2013 Share Skrevet September 20, 2013 vet du merke ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325iCoupe Skrevet August 25, 2014 Share Skrevet August 25, 2014 Tror ikke racechip er det verste man kan kjøpe. Virker som folk er fornøyd med den.Har bestilt selv til min 330d e90. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desdain Skrevet Mai 20, 2015 Share Skrevet Mai 20, 2015 Har akkurat installert en Racechip Pro på min E61 520dA og jeg må si at forskjellen er veldig merkbar. Den justerer aktivt (ikke passivt, mao en simple motstand) diesel trykket (utifra den informasjonen jeg kan finne på nett) og jeg kan justere effekten av boksen ved å endre på et par brytere (muligens potensiometere) inne i boksen. Jeg har ikke hatt den på en dyno, men aksellerasjon fra stillestående har blitt mye kjappere og forbikjøring på motorvei har blitt enklere. Dette er ikke placebo effekt, men fakta basert bla på videoen over og kommentarer fra en veldig objektiv kompis. Har ikke kjørt lenge nok til å merke noen forskjell i forbruk, men siden det er mer moro med økt effekt, så er jeg nok litt hardere på gassen og bruker vel derfor egentlig litt mer diesel. Det eneste negative jeg har merka er nor jeg ligger i 6 gir og trykker bare litt på gassen, så er det nesten som at motoren får litt for mye diesel et lite øyeblikk før den henter seg inn og aksellerer. Dvs den nøler kanskje i et sekund og motoren durer litt ekstra, før den henter seg inn. Dette er også noe jeg har merka etter en rolig stillestart, når bilen er i 3 gir, og jeg trykker litt ekstra på gassen. Jeg skal justere litt på boksen de kommende dagene og oppdatere innlegget med ny informasjon. Oppdatering 27.05.2015: Har merket at forbruket på normal kjøring (altså by og motorvei kombinert) har gått i fra 0.64l/mil til 0.57l/mil. Dette er en bra reduksjon med tanke på at det er en piggyback chip. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå