Snowgoon Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Hei. Jeg har en e39 525dat som turboen havarerte på for ca 4 mnd siden. jeg kjøpte fabriksny turbo fra GIK Turbo, og satte bilen inn på verksted for å få dette fikset. Bilen har fungert smertefritt frem til i dag, har igjenn begynt å høre den plystre/hyle lyden fra turboen som kom når den havarerte forrige gangen. Sjekket oljen når jeg kom hjem og peilepinnen var dekket med så mye olje at det til og med sprutet noen dråper fra den når jeg trakk den ut. Det har ikke begynt å ryke hvitt fra eksosen, men det er sikkert rett rundt hjørnet. Har ikke så mye kunnskap når det kommer til slikt som dette, men tyder dette på et nytt turbohavari? Bilen blir brukt til normal kjøring, og blir ikke kjørt noe hardt heller, så synes det er rart at turboen skal ryke igjen etter 4 måneder. GIK Turbo har 2 års garanti på turboene sine så ny turbo burde jo bli dekket av dem, men gir verksteder noen form for garanti på jobber de utfører? Brukte et verksted i Bilxtra kjeden når turboen ble byttet sist. Har tenkt til å rådføre meg med Naf også om hva jeg burde gjøre. Har verken evne, sted eller utstyr til å kunne bytte turboen selv. Har heller ikke råd til å betale nesten 20 000kr igjen for å få det fikset. Håper noen her kan gi meg noen råd om hva jeg burde gjøre. På forhånd takk, mvh en fortvilet Bmw eier.
Muren Motorsport Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 Vart veivhusventilasjonen rensa/bytta når turboen vart bytta?
Snowgoon Skrevet August 9, 2013 Forfatter Skrevet August 9, 2013 veivhusventilasjon ble byttet, luftfilter ble byttet, ny olje og olje filter. Samt alt som skal rengjøres ble rengjort.
Muren Motorsport Skrevet August 9, 2013 Skrevet August 9, 2013 olje til og fra turbo sjekket? Kjøpte en overhalt turbomotor engang.. "heldigvis" klarte jeg å knekke tilførselsrøret for olje til turboen når jeg skulle montere motoren, helt igjenkoksa av brent olje. returrøret var stort sett i samme stand. Mitt inntrykk av verksted er: fort å gale å med muttertrekker..
Snowgoon Skrevet August 11, 2013 Forfatter Skrevet August 11, 2013 Nei har ikke sjekket det. Sånn som jeg ser det så får verkstedet eller NAF ta seg av å finne feilen. Noen som har noen erfaringer med reklamasjon av reparasjoner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå