bustadmo Skrevet August 10, 2013 Skrevet August 10, 2013 Sliter litt med dynamoen på banebilen (e30 med s38 motor)... Den lader rett over 11V på tomgang, akkurat byttet regulator m/ børster uten at det utgjorde noen forskjell. Ladelampa lyser ikke når strøm er på og motor av heller. Måler 0.3V i den blå ledningen fra dynamo til ladelampe, med motor av. Her skal det jo være strøm når motoren går, og jord når den er av. Noen som har noen idè på hva som kan være feil her? Noe jeg kan bytte ut/overhale eller må jeg bytte ut hele dynamoen tro? Forslag mottas med takk!
nimitz Skrevet August 10, 2013 Skrevet August 10, 2013 Jeg ville ha byttet hele dynamoen. Kan ikke koste mye. Kjøp på en bilskrotning selvfølgelig.
bustadmo Skrevet August 10, 2013 Forfatter Skrevet August 10, 2013 Jeg ville ha byttet hele dynamoen. Kan ikke koste mye. Kjøp på en bilskrotning selvfølgelig. De ligger på rundt 7000, så er ganske stiv pris på de.. Og svært få m5 som står til skroting...
argi520dat Skrevet August 10, 2013 Skrevet August 10, 2013 Den lader ikke i det heletatt om du måler 11v hvorsomhelst i ladekretsen. Jeg tipprr du må bytte hele dynamoen. Kan evt måle ladespenning på 3-4000 rpm først.
habj Skrevet August 10, 2013 Skrevet August 10, 2013 Magnetiseringa skal ha 12v. Se om ladelampa er gåen.
nimitz Skrevet August 10, 2013 Skrevet August 10, 2013 Jeg ville ha byttet hele dynamoen. Kan ikke koste mye. Kjøp på en bilskrotning selvfølgelig. De ligger på rundt 7000, så er ganske stiv pris på de.. Og svært få m5 som står til skroting... Kan ikke tru at de har laget en dynamo som bare går til M5. Går sikkert igjen på flere modeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå