Tomk Skrevet August 10, 2013 Skrevet August 10, 2013 (endret) Mitt bilprosjekt startet for ca 10 år siden, men grunnet diverse så ble bilen satt på en låve til en kompis til lagring. For noen måneder siden så tenkte jeg det var på tide å begynne igjen. Bilen er en 2002 fra 1974, og det er svært lite rust på karosseriet. Men ny front, indre skjermfester og forskjermer måtte byttes. Dette har jeg liggende, og så fort jeg er ferdig under bilen og jeg får montert understellet så blir dette satt på.Jeg har også turbo front og skjermbreddere som skal monteres.Originalfargen er Chamonixhvit, og den skal beholdes.Alt av understell er sandblåst og lakka opp igjen, superflex foringer skal settes på, sammen med bilstein dempere og et senkesett. Problemet her er å finne et senksett som er Tüv godkjent. Så om noen har tips om dette, skrik ut.Bremser blir E21 323 i front, samt 250mm tromler bak. Det bør sørge for at denne lille bilen stopper bra.Originalmotoren skal beholdes, og den skal overhales fra bunn av. Alt av pakninger skal byttes, kvassere kam monteres, osv. I tillegg så er planen å montere dobble 45 webere Endret Februar 6, 2015 av Tomk
Marius;) Skrevet August 10, 2013 Skrevet August 10, 2013 Dette vil jeg følge med på stå på!! kjempe prosjekt;)
Tomk Skrevet August 10, 2013 Forfatter Skrevet August 10, 2013 Takk for det Marius Regner med at den er ferdig under i løpet av helga, og forhåpentligvis på hjul i løpet av de neste 2 ukene
Tomk Skrevet August 10, 2013 Forfatter Skrevet August 10, 2013 Da har sidevinduene fått montert nye pakninger, samt at bilen begynner å bli ferdig under. Kommer noen flere bilder i morgen.
Tomk Skrevet August 11, 2013 Forfatter Skrevet August 11, 2013 Da var man så og si ferdig under, må bare sveise et litt hull i kofferten bak venstre hjulbue
Tomk Skrevet August 14, 2013 Forfatter Skrevet August 14, 2013 I dag så har man fått montert bærebruene bak, med nye hjullager og bakplate for 250mm tromler. I tillegg så har jeg bestilt senkefjærer + teppe til å ha i kofferten
Tomk Skrevet August 15, 2013 Forfatter Skrevet August 15, 2013 I kveld så har jeg begynt å montere understell: Blir 250mm tromler bak E21 320i nav slik at man får på 323i bremser forran, nye lager er også montert. Superflexforinger på bærearmene bak.
Tomk Skrevet August 16, 2013 Forfatter Skrevet August 16, 2013 Dagens jobb Tar litt tid da det er lenge siden jeg demonterte bilen. Men godt man har bøker og google! Montert ferdig bremsene bak + presset inn nye foringer på diff opphenget. Montert diff + en bærearm bak
Mjørgen Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Dette vil jeg følge med på! Konge prosjekt ser ut til at du kan sakene dine også!
Tomk Skrevet August 16, 2013 Forfatter Skrevet August 16, 2013 Hehe kan og kan, gjør så godt jeg kan men er bare en hobbymekanikker!
Markus bimmer Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Så tøft 02 er über gromt ser ut som du kan det du driver med ! Her skal det følges med!
Sund.M3 Skrevet August 17, 2013 Skrevet August 17, 2013 Så tøft 02 er über gromt ser ut som du kan det du driver med ! Her skal det følges med! +1
syveri Skrevet August 17, 2013 Skrevet August 17, 2013 stilig prosjekt! hvilken type grunning er den røde?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå