Gå til innhold

e36 1993 M42B18, hvorfor jager den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en 318is 93-modell som jager veldig mye når den blir varm. Når den er kald går den noe lunde OK, men jager bitte litt. Men etter en god kjøre tur så jager den helt ekstremt, hører også at den feil tenner litt på tomgang(putring i eksos).

Dette er hva jeg har gjort så langt:

Byttet slanger som var i dårlig stand og som kunne trekke falsk luft. Har sjekket med startgass og alt virker tett.

Renset tomgangs regulator

Byttet begge temp følere i blokken

Dyserens

Men til ingen nytte, den jager fortsatt :( Er det noen som har peiling på hva det kan være, eller hva jeg burde sjekke? Skal inn å ta diagnose på den imorgen for å se om det kommer noe opp da.

Takker for hjelp!

Skrevet

Det er det jeg begynner å helle mot. I følge diagnosen jeg fikk tatt igår, så viste det feil på lambdasonden. Men i følge han jeg var med kunne det være ting før lambdaen som fikk den til å få feil melding. Lambdaen målte fra ca 0,3V til 0,7V, er dette riktig?

Er det noen andre ting som kan få den til å jage sånn?

Skrevet

Jeg har også M42B18 (M40 innsuget) i min E36 Coupe, den jager på tomgang hvis jeg kobler PÅ tomgangsregulatoren når motor er varm...Kansje samme med din? Jeg kjører uten og min holder tomgangen den, bare litt høyere en vanlig. hehe (Ligger på rundt 1100)

Prøv og napp av kontakten bare så ser du fort om du har samme greia, hvis du finner en løsning. Så del den her :P

Skrevet

Jeg har nå skiftet lambdasonde, og det fikset problemet mitt. Fy faen så den satt! Har ikke fått testet bilen sikkelig enda(en god hissig kjøretur), men virker som problemet er løst.

Eneste jeg la merke til er at viss jeg ruser den opp til 6-7tusen rpm og slepper gassen, så detter rpm så lavt ned at den gasser på, og slepper igjenn. Og da jager den, men viss jeg gasser litt da så holder den seg stabil :)

Forresten, jeg brukte biltema sin lambdasonde. Bavaria, mekonomen og di andre driver jo med ran.....

Skrevet

jeg fikk samme fargene som jeg hadde på min gamle lambda, grå, svart og to hvite.

går på grå, svart på svart og hvit på hvit. Samme hvilken hvit som går på hvit.

Skrevet

Det må du nok :) Bare si hvilke farger som er på den du har, og hvilken motor du har. Så gir de deg den rette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...