TommyNgu Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 Er det mye jobb å sette inn en M54 motor når det original har sittet en M52 motor? Innsprøytningen er jo elektronisk overført på M54 motoren og wire overføringen på M52 motoren. Så er det vanskelig å bygge om dette? Er det noe annet man burde tenke på når man gjør dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 Må legge opp gasspedalen som du nevner, 6 ledninger. Så ere litt småtteri med bensintilførsel og filter da dette sitter under bilen på M54 med trykkregulator på filteret i stedet for railen, ny vakum slange ned til filteret og ny bensinrør fra tanken til filter samt opp til railen. ellers er det ganske tut og kjør, så sant du ikke setter i 3 liter motorn. da må du ha annen girkasse og mellomaksel osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyNgu Skrevet August 10, 2013 Forfatter Share Skrevet August 10, 2013 Hva mener du med at jeg må bytte trykkregulatoren på filteret i stedet for railen? Hva er en rail? Er kanskje dumt spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 10, 2013 Share Skrevet August 10, 2013 Fuelrailen. bensinrailen. den som alle dysene er kobla på. Bensinfilteret på M52TU sitter under bilen, derfra går det en slange opp til fuel railen innom en trykkregulator også tilbake igjen til tanken. på M54 sitter filteret på samme sted, men trykkregulatoren er på filteret og ikke på railen. Dvs du må ha nytt bensinfilter også. Hvis du må spørre hva en rail er så er det kanskje et stort prosjekt å ta på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyNgu Skrevet August 11, 2013 Forfatter Share Skrevet August 11, 2013 Okei, da skjønner jeg. Er bare ikke så flink på tekniske ord/begreper. Har byttet motor i BMW'er før, men da er det samme motorkode på dem og ikke forskjellige, det er det eneste. Takk for hjelpen forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå