Gå til innhold

Erfaringer med reklamasjon på reparasjoner.


Snowgoon
 Share

Anbefalte innlegg

I disse dager har turboen på bilen min tatt kvelden igjen. Dette har skjedd engang før, for noen måneder siden. Da kjøpte jeg en fabrikks ny turbo fra GIK turbo og satte bilen inn på verksted for å få den montert og for at de skulle bytte diverse andre ting og ja reparere bilen. Bilen har fungert smertefritt frem til jeg var på vei hjem fra jobb på fredag. Da begynte jeg å høre den samme hylende lyden fra turboen som kom sist den havarerte. Det begynte ikke å ryke hvitt bak, bilen ble stoppet med engang og har ikke blitt brukt siden. Sjekket oljen og når jeg dro opp peilepinnen var den fullstendig dekket med olje. Kanskje en litt dårlig forklaring, men det ser ut som at det er veldig mye mere olje enn det, det burde være. Siden turboen ble byttet sist har jeg passet godt på, har latt bilen stå på tomgang i ca 5min ved oppstart før jeg kjører, og latt den stå på tomgang ca 5 minutter før jeg parkerer. Synes det er veldig rart at turboen havarerte igjen etter så kort tid. Skal henvende meg til NAF på mandag, og snakke med verkstedet som utførte reparasjonen. I forbindelse med dette vil jeg gjerne høre deres erfaringer med reklamasjon av verksted tjenester. Samt hvordan dere har gått frem for å få det ordet. På forhånd takk, mvh en fortvilet Bmw eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veivhusventilasjon skiftet samtidig som de skiftet turbo?

Har hørt at det er et gjentagende problem på disse motorene..

Har oljenivået vært der det skal være på peilepinnen frem til nå? Om nivået har steget uten at du har etterfylt olje må det ha kommet kjølevæske eller drivstoff i oljen, som fører til dårligere smøring og kan skade både turboen og andre bevegelige deler i motoren. Har du kjørt med tett veivhusventilasjon kan du ha blåst tettningene i turboen, men da burde du også få oljeforbruk/røyk av eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamerte til Bilglass Senteret på Økern etter en reparasjon der, og til tross for at de hadde gått i mot leverandørens instruksjoner da de monterte delen, så nekta de for at de hadde gjort noe feil. Det var bedre å bruke kabelsko på en lambdasonde enn å lodde ledningene og bruke krympestrømpe. Og da jeg ga dem delen og sa det måtte være kontaktfeil, så dro de ledningene fra hverandre og ødela koblingene. Den ene ledninga løsna nesten uten makt, men de påsto likevel at det ikke kunne være kontaktfeil, og dermed ikke deres feil.

Det var min opplevelse med reklamasjon. En refundering av tusenlappen det kosta å få den montert var uaktuelt, selv om de hadde tjent inn penga på neste besøk. Nå kommer jeg aldri igjen, og deler historien min villig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...