Simplify Skrevet August 11, 2013 Share Skrevet August 11, 2013 Er det å anbefale? Er på utkikk etter en 320 (2.2), 323, 325 eller 328. Men de fleste som ligger ute er automat, ødelegger den mye av moroa, og hvordan er forbruket kontra manuell? Vil helst ha manuell, men er mange fine med automat ute, så vil gjerne høre hva dere som har litt peiling sier Takk på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettan Skrevet August 12, 2013 Share Skrevet August 12, 2013 Var akkurat ute for det samme. Ville også ha en manuell bimmer, men det er, som du ser, veldig vanskelig. Spesielt med 5-serien virker dette å være håpløst. Endte på en 320i med Steptronic. Veldig fornøyd. Blir selvfølgelig ikke helt det samme da, men hvis man har kommet seg over den verste tullkjøringsperioden så tror jeg det skal gå bra altså. Man kan ha det ganske morsomt med ei automatkasse også. Automatbiler er noe dyrere i drift, noe dyrere i innkjøp og pga et litt mer sofistisert system - noe mer utsatt for bugs, hark og slark. I tillegg så kommer jo selfølgelig også det faktum at det er automat. Lol. Det blir snakk om prioriteringer og kompromisser. Automatkasse er ikke skandale altså. Steptronic og Kick down gjør det ganske greit. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simplify Skrevet August 12, 2013 Forfatter Share Skrevet August 12, 2013 Er det 150 eller 170 hk du kjøpte? Hva synes du om akselerasjonen? Hva med gassrespons? Tar det et par sekunder før den skyver i fra liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simplify Skrevet August 12, 2013 Forfatter Share Skrevet August 12, 2013 Ingen som har automat og bensin her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sral68 Skrevet August 13, 2013 Share Skrevet August 13, 2013 Hei! Jeg har en 2001 mod 325xi med automat. Forbruket ligger på rund en liter per mil. Valgte også automat fordi det ikke var så mange manuelle modeller der ute når jeg kjøpte. Synes den absolutt har morrofaktor, selv om du mister litt kjøreglede. Manuell er morsommere til aktiv kjøring. Nå er jeg tobarnsfar så kjøringen blir litt deretter. Et lite pluss at en slipper å engste seg for motorens ve og vel når ens bedre halvdel er sjåfør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet August 13, 2013 Share Skrevet August 13, 2013 Har selv automat i min 330ci og syns igrunn dette er herlig.. Girer kjapt og presist, og etter min mening den beste funksjonen er at den bremser på gir i nedoverbakker. Vis den ikke bremser nok på gir, trykker du en gang på bremsepedalen og den girer en gang til ned.. Veldig få biler jeg har kjørt har en så smart girkasse.. Lite kluss med disse kassene og, sålenge man husker å bytte olje en gang i blant. ca 100.000km) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet August 13, 2013 Share Skrevet August 13, 2013 Hadde automat og bensin, bare vær obs på service på kassa og så har jeg ingenting å sette fingern på. Du merker at det er utrolig deilig å sitte i kø, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pure_stig Skrevet August 13, 2013 Share Skrevet August 13, 2013 Jeg hadde en 323i automat og var veldig fornøyd med den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simplify Skrevet August 13, 2013 Forfatter Share Skrevet August 13, 2013 Tusen takk for svar alle sammen, da ble jeg litt mindre redd for å kjøpe automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå