Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E90 register-hopp 160000km.

Hva kan gjøres? Har fått pris på ny utbedret motor m 2 års garanti inkl. arb. 65.000,-

cymhyn6gv7tnpg5x94py.jpg

Skrevet

Registerhopp var enkelt: skiftet fra 4. til 3. gir, 60 km/t motor stoppet før jeg hadde sluppet clutchen. Alt fungerer som normalt, men tenner ikke. N47 motorer 08 til 09 har denne svakheten (avleiringer setter seg i kjedestrammeren og kan føre til at strammeren henger seg opp. Ca 20 timer arbeid for skifting av kjedet, strammer og diverse, og da sitter jeg fremdeles igjen med en motor som har gått 160k. Ny motor ar 2 års garanti og kjedestrammerproblematikken har blitt rettet opp.

  • 1 month later...
Skrevet

Oppdatering: Satt i ny motor, måtte bytte clutch også (10.000+). Ble kostende litt over 80.000. Kjørte 170 mil og da stoppet den på ny.

Etter litt over en uke med feilsøking fant de ut at høytrykkspumpa har skjært seg og pumpet dysene full av spon. Nye dyser, pumpe +++ ca 50.000. Pumpa, insprøytninga o.l. ble satt over fra min gamle motor ble jeg fortalt etter at jobben var gjort. Noen som vet om lignende saker, hvem som kan lastes? Jeg mener pumpa aldri skulle ha blitt flytta over da dette har skjedd med slike pumper før.

Skrevet

Noen som vet om orginalmotoren er salgbar og evt. pris. Motoren gikk som en klokke frem til registerkjedet hoppet over en tann og det var ingen ulyder når den ble kjørt på starter etterpå. Den ville bare ikke tenne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...