MoldE90 Skrevet August 13, 2013 Skrevet August 13, 2013 E90 register-hopp 160000km. Hva kan gjøres? Har fått pris på ny utbedret motor m 2 års garanti inkl. arb. 65.000,-
Bmwrob Skrevet August 13, 2013 Skrevet August 13, 2013 Hvordan i huleste fikk du hopp i kjedet? Er jo billigere å kjøpe brukt motor i sverige og få et verksted til å bytte for deg.
LarsBMW Skrevet August 13, 2013 Skrevet August 13, 2013 65.000 kr er det ny motor fra BMW ferdig montert hos forhandler? Var ikke så værst igrunn.
MoldE90 Skrevet August 14, 2013 Forfatter Skrevet August 14, 2013 Registerhopp var enkelt: skiftet fra 4. til 3. gir, 60 km/t motor stoppet før jeg hadde sluppet clutchen. Alt fungerer som normalt, men tenner ikke. N47 motorer 08 til 09 har denne svakheten (avleiringer setter seg i kjedestrammeren og kan føre til at strammeren henger seg opp. Ca 20 timer arbeid for skifting av kjedet, strammer og diverse, og da sitter jeg fremdeles igjen med en motor som har gått 160k. Ny motor ar 2 års garanti og kjedestrammerproblematikken har blitt rettet opp.
MoldE90 Skrevet September 24, 2013 Forfatter Skrevet September 24, 2013 Oppdatering: Satt i ny motor, måtte bytte clutch også (10.000+). Ble kostende litt over 80.000. Kjørte 170 mil og da stoppet den på ny. Etter litt over en uke med feilsøking fant de ut at høytrykkspumpa har skjært seg og pumpet dysene full av spon. Nye dyser, pumpe +++ ca 50.000. Pumpa, insprøytninga o.l. ble satt over fra min gamle motor ble jeg fortalt etter at jobben var gjort. Noen som vet om lignende saker, hvem som kan lastes? Jeg mener pumpa aldri skulle ha blitt flytta over da dette har skjedd med slike pumper før.
MoldE90 Skrevet Oktober 1, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2013 Noen som vet om orginalmotoren er salgbar og evt. pris. Motoren gikk som en klokke frem til registerkjedet hoppet over en tann og det var ingen ulyder når den ble kjørt på starter etterpå. Den ville bare ikke tenne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå