littlep Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 Interessant det du skriver, og veldig merkelig at feilen har endret seg, tydelig da at pumpen har hatt en innvirkning. Lambasonden kan være en logisk grunn til problemet. Hvordan tok du diagnosen privat, tenker da på hvilket program som ble brukt og hvordan dere leste av verdiene for lamdasonden? Har bestilt kabel selv, og tenker å lære meg dette. Feilen slik du beskriver den nå på din bil, ligner på det samme jeg opplever. Jeg starter den og turtallet ligger rundt 1000 rpm og den går ujevnt, så faller den til 600-700 og går ujevnt i ca 30 sek. Etter det går den fint. Har bestilt time for å bytte pumpen om et par uker, men må ta en skikkelig diagnose først for å være helt sikker på at det er den som må byttes. Håper å få gjort dette til helgen. Blir spennende å høre hvordan det går videre med deg.
littlep Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 Har tatt to videoer av starting. Denne viser kaldstart, den rister ganske mye fram til ca 23 sekunder der turtallet stabiliserer seg, etter det går den mindre urolig i noen sekunder til. Jeg rører ikke gassen før 27 sekunder. Denne viser en start ved varm motor, alt ser normalt ut her.
username83 Skrevet September 10, 2013 Skrevet September 10, 2013 Ser eg var litt tidlig med å svare på forandringene.. Startet idag og da var det tilbake til det gamle Ser ganske likt ut som på din, holder seg fin i 2-3 sek for å så begynne å fuske. Venter spent på tlf fra jæger no!
username83 Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Videre historie: Bilen fusker enda Så det som da er blitt kontrollert er coil,dyser,tennplugger, div sensorer og bensinpumpe. Coil og tennplugger var nye i mai, dyse til sylinder 3 og 6 er blitt byttet, ene lambda sensoren samt bensinpumpen. Det er no blitt fyllt på rensestoff i bensin pga sot, så får kjøre med det noen dager og se..
littlep Skrevet September 12, 2013 Forfatter Skrevet September 12, 2013 Dette er jo helt villt. Har lest mye på andre forumer, og det viker ikke som noen vet hva dette egentlig skyldes, og det virker som det mest sannsylig er et sammensatt problem. Blir interessant å høre om rensestoffet hjelper noe, regner med at du vil se i eksosutløpet om det legger seg sot der om det har noen virkning.
username83 Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Ja, nei eg har ikkje noen ide lengre. Håper bare stoffet gjør susen. hadde en mistanke om at flere av dysene er utslitt, altså ikkje spolen, men det mekaniske på dysen. Men ifølge han bak disken hadde dette vært grundig sjekket Enda mer irriterende var at under diagnosen hos min far idag så viser den ingen feilmeldinger Hadde håpt at de 2 sylindrene som fusket sist skulle dukke opp igjen så vi kunne eliminere noen ting, men den gang ei..
username83 Skrevet September 17, 2013 Skrevet September 17, 2013 Da er bilen levert inn igjen hos jæger. Tok en diagnose på den før eg leverte og det var akkurat samme feilene som første gang, sylinder nr 3 og 5 er ute.. Venter i spenning på oppfølging fra de ! Noe nytt hos deg ?
littlep Skrevet September 17, 2013 Forfatter Skrevet September 17, 2013 Hei, never ending story dette... Ikke mye nytt her. Synes faktisk at bilen har blitt litt bedre etter at den stod stille i 4 dager for litt siden, men problemet er der fortsatt. Har bestilt kabel for å ta diagnose, men lar vente på seg. Fikk en feilmelding også forrige dagen, men det var bare å starte den på nytt, så forsvant denne. Har time på mandag for å bytte høytrykkspumpen, så får se om det hjelper. Spennende igjen å høre hvordan bilen din er etter verkstedbesøket. Hvordan er stemningen når du er der med bilen, virker det som de skjønner og erkjenner problemet, eller prøver de å bagatellisere det bort? Har du tenkt på muligheten for at det kan ligge i programvaren?
username83 Skrevet September 17, 2013 Skrevet September 17, 2013 Krysser fingrene for at du har flaks med pumpen din da ! Føler egentlig de er overaskende grei. vet ikkje om det er kundebehandleren eller generell praksis, men føler meg veldig godt mottatt De har hele tiden insistert på at dette er reklamasjon og de kjører på med det som de måtte finne. De byttet f.eks gir skifteren pga det var slark i den, noe eg fant veldig positivt Noe eg finner negativt er kanskje en litt slurvete mekaniker med tanke på å dekke til setene, har lyst skinn interiør så ser veldig godt at de har vært der En annen negativ ting som eg blei fortalt er at jæger får ikkje lov å bytte komponenter på reklamasjon uten at de kan vise til en alarm så det blir jo litt vanskeligere for dem og ! Har tenkt på at det er softwareen ja og eg spurte de også, men i følge han eg pratet med hadde de oppdatert denne, noe eg finner rart da eg trodde det var best å oppdatere alt når de holdt på. noen som kanskje har en formening om dette ?? Skal eg tippe så tipper eg på slitte dyser, men pga at de ikkje finner noe når de måler desse så kan de ikkje bare bytte de i følge han eg snakker med
littlep Skrevet September 23, 2013 Forfatter Skrevet September 23, 2013 Hei, da er pumpen min byttet og synes at det virker som ting er bedre. Men det kan jo være den berømte placebo, så kommer tilbake om noen dager når jeg har tatt noen kaldstarter.
littlep Skrevet September 28, 2013 Forfatter Skrevet September 28, 2013 Hei, tja...ikke så lett å si. Synes den vibrerer mindre enn før, og det skjer ikke alltid på kaldstarter. Tok en diagnose før jeg byttet den, og det var en feilmelding på pumpen. Har en feilmelding på katalysatoren også, så mulig den kan ha noe med saken å gjøre. Denne kommer jeg til å bytte selv etterhvert når jeg får motoivasjon og lyst. Skal si i fra hvordan det går videre. Noe nytt fra din side?
username83 Skrevet September 29, 2013 Skrevet September 29, 2013 Litt bedre ja, men det er jo ikkje godt nok.. skal jo ikkje være sånn. Eg kan enda ikkje fatte hvordan pumpen kan spille en rolle i våres situasjon, men men.. eg er 99% sikker på at det er dysene som lekker igjennom når bilen står lenge nok, men vanskelig å få jæger til å bytte desse. det eg kommer til å gjøre selv om de ikkje gidder\finner ut noe så lar eg bilen stå noen dager og skrur ut tennpluggene i de sylindrene eg får feilmellding på og kinner motoren i håp om at noe kommer ut.. Om ikkje det skjer så må eg se på hvilke muligheter eg har for å koble på ett manometer for å se om trykket i railen minker.... Men bilen min vet eg ingenting om, jæger har hatt den siden sist mandag og har enda ikkje gitt lyd fra seg ( de skulle gjøre det når de hadde noe nytt å komme med ) Men ringer de nok i morgen for å høre..
username83 Skrevet September 30, 2013 Skrevet September 30, 2013 Da har eg fått mail fra jæger. de har byttet alle dysene og i følge de så går bilen fint no. eg får ikkje hentet den før onsdag så kommer tilbake med mer info torsdag/fredag.
littlep Skrevet Oktober 6, 2013 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2013 Hei, har du fått igjen bilen og fått prøvd den? Jeg har vært borte en uke og kona har ikke brukt bilen i den perioden, så skal ut en tur senere i dag. Blir spennende å se hvordan den oppfører seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå