Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har kjøpt meg en bil som skal bygges fra bunn til topp og si.

Er en 520i 1997 sedan, og nå har jeg funnet meg en gøy motor 540 v8 en 4 liters motor som jeg skal hente neste helg. Det jeg lurer på om de passer fint i en e39 sedan ?

Har en kompis av meg som er flink med bmwer, ifølge han så passer den perfekt. Eneste at jeg må forsterke bremser osv.

Noe tips ? Bilen skal godkjennes på biltilsynet, stetenvegvesen og skal være godkjent i vognkort

hva burde gjørs for å få den gjennom ? Noen som har lyst og skrive ei liste over det jeg trenger til å få den godkjent i vognkort med 4 liters v8 motor ?

Skrevet

understell framme er totalt forskjellig fra L6 til V8 bil først av alt, og hvorfor ikke bruke m62b44 motoren istedet for m60b40, med førstnevnte har du jo mulighet å få alt det elektriske på stell, siden den ble levert i E39 540.

Skrevet

Mulig M60B40 er for gammel til og bli godkjent i bilen også. Tror det er sånn at motor typen ikke kan være eldre enn bilen. Og siden B40 kom i modellen før E39. Så er det ikke sikkert det går.

Skrevet

Må innrømme at jeg sikkert ikke har like god peiling som mange andre, men mener å ha lest at M60 ikke er noen god match i E39 siden denne motoren aldri ble levert til E39.

Om du imidlertid skal bygge opp alt på nytt er det kanskje ikke noe problem?

BMW utstyrte E39 535i og 540i med styresnekke fremfor tannstag, så det må vel tilpasses spesielt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...