terjers Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Hei ! Vurderer å kjøpe en brukt X3 fra forhandler. 2013-modell, diesel. I følge annonsen er det en xdrive 2,0d med 184 HK. Når jeg så går inn på BMW`s nettsider står det at denne dieselmotoren har 163 HK. Bensinmotoren xdrive 2,0i har derimot 184 HK. Hva er riktig? Det virket som selgerene heller ikke var helt enige. Noen som kan forklare dette?
Silverboy Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Opprinnelig er motoren 184hk, men i Norge er de fleste levert med en ned-chipet utgave på 163hk. Stort sett er 184hk import og 163hk norsk, men finnes selvfølgelig unntak med 184hk på norske biler.
Silverboy Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Husk at norske biler 5års garanti, mens import har 2 år. Noen tilbyr kjøpt garanti på import, men erfaringsmessig er disse på langt nær like gode.. Sammenlignes best med "eierskifteforsikring" fra bolig etter min mening. Bmw forhandlere kan ha import biler med 5års Bmw garanti.
terjers Skrevet August 16, 2013 Forfatter Skrevet August 16, 2013 OK. Takk. Antar det går frem av papirene om den er kjøpt i Tyskland eller Norge. I følge salgsannonsen står det at det er ny-bil-garanti på 5 år/200000 km.
Thundercoil Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 Hvis du søker på skiltnummer på mekonomen, kommer det opp hvilken effekt den har, når den ble registrert første gang, og første gang i Norge, og så står det om den er importert eller ikke.
Silverboy Skrevet August 16, 2013 Skrevet August 16, 2013 OK. Takk. Antar det går frem av papirene om den er kjøpt i Tyskland eller Norge.I følge salgsannonsen står det at det er ny-bil-garanti på 5 år/200000 km. Mange kaller den kjøpte garantien nybilgaranti også, men få går til 200.000km, så det kan tyde på norsk bil eller importert via Bmw Norge av merkeforhandler.
terjers Skrevet August 17, 2013 Forfatter Skrevet August 17, 2013 På vegvesenet.no finner jeg at den har 184 HK. Har biler importert fra Tyskland de samme spesifikasjonene som de Norske? Tenker spesielt på isoleringer her og der, termostater, oppvarmede spylere etc? Har hørt om cold climate version. Er det den man får hvis man kjøper en "Norsk"
eilefsen Skrevet August 17, 2013 Skrevet August 17, 2013 Min 09 320xd er norsksolgt med 177hk(ble 184 fra 2010) så begge deler er nosksolgte. Men som nevnt over her, så er det mulig å taste inn skiltnummer på delesøk på mekonomen, og der kommer det opp en ja/nei post på importert i infoen om bilen. Men står det at den har 5år/200 000 km garanti, så er den norsk, da dette er bare i norge. de tyske har bare 2 års fabrikk garanti. De norske har cold climate package ja, det har stort sett ikke tyske, men finnes unntak der også, alt etter hvor i tyskland bilen er levert/gått. Men har du reg. nummer? så er det lett å finne ut. da kan jeg også finne ut om den har cold climate package. Men siden det står om garantien, så er den 99% garantert norsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå