Hopen Skrevet August 18, 2013 Skrevet August 18, 2013 Hei! Har 3.6 svinghjul med 765 trykkplate på m5'n min. Trykkplate ble kjøpt nytt samt utløyserlager og slavesylinder. Bilen har gått 2000km etter den ble ferdig og utløyserlagret bråker en god del når den går på tomgang. Hva skyldes dette?
torbfer Skrevet August 19, 2013 Skrevet August 19, 2013 Hei!Har 3.6 svinghjul med 765 trykkplate på m5'n min. Trykkplate ble kjøpt nytt samt utløyserlager og slavesylinder. Bilen har gått 2000km etter den ble ferdig og utløyserlagret bråker en god del når den går på tomgang. Hva skyldes dette? Hei, Sikker på at du har fått rett utløyserlager? Eg har bestilt 2 stk til M5 en min å dei er forskjellige. Bråker den mye når den står i fri og clutch er ute ? Eg trudde det va utløyserlageret, men det va lager på inngående aksling på kassen som va dårligt. Ellers er det vel ganske mangen bmw er som sliter med litt rasslelyder fra utløyserlag og kassene.
Hopen Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 jeg bestillte til m5 fra koed så vil tro det er det riktige? Bråker når slipper clutch ja
Morty999 Skrevet August 20, 2013 Skrevet August 20, 2013 sjeldent av lagrene lager lyd selv om folk tror det, er nok kassa som lager romling.. tråkker du inne clutchen så skulle det vært lyd fordi det er da det lagret faktisk går rundt, det står stille når du ikke rører pedalen.
torbfer Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 Men du kan vel få litt lyd i fra kassen, viss du har alu. Svinghjul også? Men hos meg va det lagere på inngående aksling.
stig. Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 morty er inne på noe. men har du lamell uten fjærer ?? da har ingående aksel på kasse veldig lett for å stå å "slå" pga tenningsinpulsene på motoren.(spesielt hvis man har litt rally tomgang i tilegg) så det "rakler" litt
torbfer Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 Det er sant, kassene rakler vel litt uansett, S38 motorene er jo litt rufsete på tomgang som oftest. Men eg fikk bekreftet at lagere på inngående aksling va defekt. Ingen av kassene eg har hatt har vært i nærheten av så mye rakling som denne (Har hatt 5 stykker). Men nå får vi se hvordan det blir med en heilt ny girkasse.
Hopen Skrevet August 30, 2013 Forfatter Skrevet August 30, 2013 Har orginal lamell, men er sikkert kassen da ja. Motoren min går ganske rufete på tomgang siden jeg har 310gr kammer og datasprut utem tomgangsmotor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå