Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikser du noen av bildene jeg spurte om?
Kan du med den samme sjekke vandringen på propellakslingen, hvor mange mm ut og inn har du vandringen på denne.
Jeg er egentlig bare intresert i noen av delene på motoren, men jeg skjønner du selger denne som en delemotor og derfor selger den komplett.
Som jeg skrev i tidligere innlegg/pm så er jeg intresert i motoren, men jeg ønsker noen bilder før jeg setter meg i bilen og kjører, jeg orker ikke å sette meg i bilen for å kjøre bomtur hvis motoren er av en slik forfatning at jeg ikke får brukt de delene jeg ønsker

Skrevet

4 sett stempelringer 1800,-
simringer og lager til veiv 600,-
paknings-sett  for motor 1400,-

planing av topp 900,-

impellersett 450,-

lagerskåler og pinnelager øvre 400,-

simring kjølerør 80,-

plugger 250,-

termostat 250,- (garantert irret igjen etter lang lagring hvis ikke vinterkonservert)

strekkbolter 200,-

tiltmotor og hydraliksystem 3500,-

Totalt i deler 9430,-
Dette er sierra deler og ikke OMC (orginal)
Så kommer jobben i tillegg, jeg tipper at for en som kjenner disse motorene og kan å skru så 12-15 timer inkl alt.

Enda så har vi ingen garanti for at denne motoren er bra annet enn din påstand,
Er starter defekt så snakker vi 1500,-
Svinghjul / stator (anbefaller å bytte begge likt pga slitasje) 2500,-
CDI boks / Powerpack 1500,- hvis elektrisk feil eller jordfeil ryker disse kjapt
er rusten så graverende at det må borres så ryker du fort på 6000,- inkl jobb og deler
Undervannshuset vet du ikke annet om en at du sier det er bra, nytt brukt får du for alt i fra 2000,- og opp, med overhalt gear, lager simringer og splines så må ut ut med ca 5-6000,- for ett slikt undervannshus.

Følger kontrolboksen med?

Når du ikke er intrisert i å sende meg bilder som forespurt, (ja du kan sikkert låne en mobil å knipse bilder), eller oppgi serie og prodnummer på ID-brikken som sitter på den ene motorlabben, så tror jeg at jeg kanskje står over, men kommer det noen bilder som forspurt så er jeg som sagt intresert.
Ja jeg vet dette er en gammel delemotor, men som beskrevet tidligere er jeg på jakt etter noen enkelte deler og da blir disse dyre hvis resten er vrak.
Jeg forventer ikke hva som helst for den summen du forlanger, langt i fra, men jeg forlanger annet enn vrakdeler, derfor ber jeg om litt bilder og dokumentasjon.

Skrevet

Ja,som det fremkommer så er det delemotor,det koster å overhale! som sagt er undervannshuset her verdt 4-5 tusen. kom å hent delemotor som gikk som normalt før det ble rust i syl og øverste veivlageret ble dårlig. overhaling av powerhead eller delemotor!

Skrevet

Siste runde med spørsmål.
i 1986 ble vel 98% av alle Evinrude maskinene produsert som VRO (Variable Rate Oiling)., altså med egen oljetank og da med direkte oljeblanding via denne tanken,  er denne funksjonen fjernet på motoren og hvordan kan du si at dette er en 1986mod, når gråfargen og dekselet er fra serien produsert 1979-1984.
Følger kontrollboksen med, det svarte du ikke på ?

Ser du bildet jeg legger med så er dette typisk 1986 gråfarge og 1984-1986 labels serien
1275404894.jpg

Dette er grunnen til at jeg ønsker å få vite serienummer siden produksjonsdato og land er oppgitt på dette,
Det er enkelte deler fra den Belgiskproduserte og amerikanskproduserte motorene som dessverre ikke passer og da er det viktig å kunne vite hvor den er produsert og hvilket år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...