Ay80 Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 Holder på med et M3 prosjekt og er i sluttfasen med godkjenning. Har hatt bra dialog med biltilsynet hele veien, og alt har egentlig gått greit. Når jeg skulle godkjenne bilen begynte de å henge seg opp i forsterkningene i bakstillinga som må være på plass for at det skal gå igjennom. BT sier at de må være sveiset inn i henhold til sveiseprosedyrene til fabrikant, og være utført av et godkjent BMW verksted. Er et BMW verksted som har sveiset de inn, men det ble gjort for å reparere bakstillinga den gangen bilen var en 325i. Vil derfor ikke spesifisere at dette er gjort i henhold til kravene til M3 sjøl om det sikkert er i orden. Sliter dermed litt med å få dokumentert dette. Noen som har tips?? Vet mange folk har sveisa inn disse sjøl og fått bilene godkjent etterpå. Spurte BT og de synes det hørtes veldig merkelig ut, men mulig det har blitt strengere siste årene?
Bmwrob Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 M3 3,2 har jo andre forsterkninger som alle E36 opp til 3,0l ikke har. Kanskje det er den de mener?
Ay80 Skrevet August 22, 2013 Forfatter Skrevet August 22, 2013 Er de 4 platene i opphenget til bakstillinga de mener som var originalt på 3,2. Hadde bilen på kontroll og alt så greit ut sa BT, men så var det dette med dokumentasjon da. Andre som har synspunkt å komme med?
FredrikWake Skrevet August 22, 2013 Skrevet August 22, 2013 Så lenge sveisinga er gjort riktig (og det er vel vanskelig å gjøre det på feil måte) så bør det ikke være noe problem? Slik jeg ser det er det bare helt idiotisk av BT å henge seg opp i HVEM som har sveiset forsterkningene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå