Gå til innhold

BMWCCN treff Årabrot 2013


torbfer
 Share

Anbefalte innlegg

Det blir Fellestreff på Årabrot gocartbane i Haugesund i regi av BMWCCN avd Hordaland og Rogaland 31 August.

Det blir utstilling og banekjøring.

Frikjøring, familiekjøring og drifting.

Så her kan alle delta!

Komplett program kommer snart..

Dette blir årets store BMW treff i Haugesund, ta med bilen, venner, familie og møt opp :)

Det blir også åpen kiosk med lettere servering.

Åpner kl 11.00.

Teknisk sjekk begynner 11.00 og utover.

Førermøte kl 11.45 og 14.00....

Kjøring begynner kl 12.00.

Det blir vanlig kjøring med hjelm og familiekjøring ved behov.

Det blir også utstilling med premiering, klasser er ikke helt satt enda.

Pris for kjøring kr 350.

Pris for utstilling/bedømming kr 50.

Del gjerne treffet og inviter venner og kjente, allerede mange som kommer.

Dette blir meget bra :):)

Fordi som ønsker og vaske bilen før utstilling, så er det en Statoil stasjon med bra selvvask 2 min fra banen. Statoil Kvala.

kopiert fra facebook, sånn at alle skal få det med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge! Må bli ferdig med 6eren til da!

Det er vel 80 stykker som står på deltar nå!

Så det er bare til å skru å få med deg noen venner!

Vett at det kommer et par M biler fra bergen samt mye annet groomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser at google maps sier at det er like fort i tid å ta E39 og gjennom Haugesund som å ta Meskjarvik-Skudeneshavn ferja og den veien...hmmm... Kjekkere å kjøre rundt vel?

Spørs jo litt hvor du bur i stavanger, men eg tar alltid ferja arsvågen-mortavika når eg skal til stavanger. Mye finere vei, tipper det tar 40 minutter fra arsvågen til årabrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 mann eller 80 bil?? Må jo evt ha utstilling på grusen da med så stort oppmøte om det er antall bil det er snakk om

85 på deltar og 50 på kanskje, dette er personer.

Men å få 80 bmw er ut på bane/utstilling er vel muligens litt optimistisk.

Men uansett blir det en kjekk dag! Håper så mangen som mulig tar turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler i år inn i kun 2 klasser; Eldre BMW og Nyere BMW.

Skillet på nyere og eldre deler vi som BMW gjør i ETK: Main Catalogue og BMW Classic.

Da blir det slik:

Eldre BMW: Isetta, 700, 02, E21, E30, 1500-2000CS, E12, E28, E34, 2.5CS-3.0CSL, E24, V8, 25++-3.3Li, E23, E32, M1, E31, Z1, Z8 og de aller eldste.

Nyere BMW: Alle de nyere.

For rettferdighetens skyld, blir det trukket av poeng desto nyere bilen er. Det skal være mulig for en tilnermet strøken E36, å konkurrere mot en helt ny F30 f.eks. Er de like strøkne, vil E36n vinne, grunnet alder.

Her følger også retningslinjene, slik at folk vet hva det dømmes etter:

BMW CCN Rogaland: Retningslinjer for bedømming.

GENERELT

Dommerene må først sette en standard på minimum en bil, noen ganger to biler. Denne standarden må overholdes under hele konkurransen. Bilen(e) som blir brukt som standard bør ikke være med i konkurransen, medmindre ingen andre er tilgjengelige.

Generelt vil dommerene gi poeng omtrent som følger:

• 6 poeng for renhet

• 3 poeng for slitasje/rust

• 6 poeng for rifter, bulker, skraper o.l.

• 5 poeng dommers inntrykk.

DEL 1: INTERIØR OG BAGASJEROM

1.1 SETER

Sjekk seter for renhet, spenst, rifter og sprekker.

1.2 DØRSIDER OG DEKSELER

Sjekk dørsider og dekseler for renhet, rifter, sprekker og slitasjemerker.

1.3 DASHBORD OG INSTRUMENTER

Sjekk for renhet, slitasjemerker, skraper og rifter.

1.4 TEPPER OG PEDALER

Sjekk for renhet, slitasjemerker, skraper og rifter.

1.5 GLASS

Sjekk for renhet og skraper. Åpne rullevinduer for å sjekke under listene.

1.6 BAGASJEROM

Sjekk at bagasjerommet er rent, reservehjul, reservehjulsbrønn. Sjekk tilstand av reservehjul. Sjekk at alle verktøy og standardustryr som varselstrekant og jekk ligger I bilen. Bagasjerommet må være renset for alle ikke-BMW deler eller utstyr. Dommerene vil trekke poeng dersom bagasjerommet ikke er ryddet.

DEL 2: EKSTERIØR

2.1 LAKK

Ved bedøming av lakk vil dommerene se etter kvaliteten på enten en originallakkert bil, eller en omlakkert bil. Dommeren vil trekke poeng dersom det er feil I lakken, slik som “appelsinskall” eller renning. Dommerene vil også se om deler av bilen er omlakkert, og vurdere eventuelle fargeforskjeller o.l. Originalitetspoeng vil bli trukket dersom bilen er omlakkert eller avviker fra originallakk på annen mate. Sjekk for renhet, steinsprut, skraper og rust.

2.2 KAROSSERI

Sjekk for bulker og knekker og rust i platene. Sikt langs bilen forfra og bakfra for å finne bukling av plater.

2.3 LISTVERK

Sjekk for rehnet, bulker, skraper, matthet og falming. Dersom bilen ikke har kromlister (eks: shadowline), sjekk listverk for renhet, bulker osv..

2.4 VINDUER

Sjekk for renhet, skraper og hakk. Åpne rullevinduer for å sjekke under listene.

2.5 HJUL OG DEKK

Sjekk for renhet, sjekk hjul for tilstand og skrapemerker. På stålfelger, se etter rust og bulker, på lettmetallsfelger, se etter korrosjon.

Del 3: MOTOR

3.1 MOTORROM

Sjekk motor og motorrom for støv og skitt; Se etter tegn til olje, som vanligvis ender opp på innerskjermer o.l. Se etter skit tog korrosjon på torpedovegg, innerskjermer og innsiden av panseret osv. Sjekk slanger og ledningsnett.

DEL 4: DIVERSE

4.1 LYS OG HORN

Sjekk at alle lys virker. Trekk poeng for alt som ikke virker. Sjekk også horn og vindusviskere, trekk dersom horn ikke virker, eller om viskerene er fillete eller opprevet.

4.2 KLUBBMERKE

Dersom det er et eller flere BMW Car Club merker på bilen gis fulle poeng. Dersom det ikke er noen merker, gis ingen poeng. Eksempel på tellende merker: Klubb-klistremerke, BMWCCN-skiltplater.

4.3 INSTRUKSJONSBOK, SERVICEHEFTE, VOGNKORT, 5 poeng for hver.

4.4 DOMMERNES HELHETSINNTRYKK

Normalt sett er denne null. Den skal benyttes dersom to eller flere biler har same poengsum. Opp til 20 poeng kan gis for å få en vinner. Når dommerene tildeler disse poengene, kan følgende faktorer tas med: Restaurasjonsgrad, originalitet, utstilling/miljø og kilometerstand. Dokumentasjon på kilometerstand kan kreves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...