Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om turbokonverte en m20b25.

Det blir behold orginale stempler og råder. Mls toppakning og arp studs skal brukes.

det blir datasprut av et eller annet slag. :)

Noen som har peiling på hva jeg kan lade på maks med et slikt oppsett? og kansje hvor mye hest det skal være muligt å presse ut? ;)

Skrevet
Har planer om turbokonverte en m20b25.

Det blir behold orginale stempler og råder. Mls toppakning og arp studs skal brukes.

det blir datasprut av et eller annet slag. :)

Noen som har peiling på hva jeg kan lade på maks med et slikt oppsett? og kansje hvor mye hest det skal være muligt å presse ut? ;)

Alt kommer ann på hvor holdbar du vil ha motoren, men inntill 1.3bar som gir ca 400hk/550nm+- er det relativt holdbart. Så lenge en har et bra map og en turbo som ikke er en propp i eksosen.

Skrevet

Det går utan problem att nå dem effekterna med mappat program / Turbochip till original sprut. Allt har att göra med om du vill lära dig mappa osv så är ju datasprut ett måste , men vill du slippa kostnaden och timmarna det tar med datasprut så är originalsprutet inte så tokigt.

7170309450_f67a4e133e.jpg

Dyno 325i E30 Turbo @ 1.3 bar. 394.4 Hk & 525.9 Nm by Fekzen, on Flickr

Hans setup är:

E30 , M20B25 Turbo på E85.

0,3 mm tjockare packning och 12.9 bultar.

Borg warner "traktor" turbo. Laddtryck 1,3 bar.

535 lmm

420cc spridare, på E85 Etanol.

Anpassat Turbochip från http://www.Fekzen.se

Resultat:

394.4 Hk & 525.9 Nm

Mvh//

A.Fekzen

Skrevet

Takker for svar, mye nyttig info her :D

Noen som har en turbo å anbefale, hvis jeg vil oppnå ca. 300hk + - der jeg får ladetrykk før uten at det trenger å være så veldig høye omdreinginger :)

Skrevet

Om du bara siktar på 300-320 hk så kan du ladda runt 0,8-0,9 bar och behöver inte så stor turbo. Tex T3/T4 eller T04E turbos funkar ju, börjar ladda runt 3ooo-35oo rpm. Men kanske går att hitta ännu mindre turbos som laddar redan på 25oo rpm men ger tillräckligt utan att bara bli värme av effekten.

Med vänlig hälsning//

A.Fekzen

Skrevet

Eg kjører 325 preface med t04e kina turbo, 0.9 bar ladetrykk, original toppakning, større dyser og fekzen chip. Funker som bare det. Har som fekzen sier fullt ladetrykk ved ca 3000-3500rpm og drar jevnt og godt heilt til sperra.

• 2 weeks later...
Skrevet

facelift motor? i så fall kan du kjøre uten å senke komp. synes du skal droppe mls uansett. blir ikke tett på m20

Skrevet

Med ett turbochip med backad tändning kan du ladda 1 bar med oöppnad motor utan att det spikar(tenningsbank) bara man ser till att blandningen är bra. En bra idé är därför att ha bredbandslambda och även ställbar BTR så att man kan finjustera lite medan man testkör. Jag kompenserar ju för större dyser i mjukvaran, men är också bra att kunna finlira med BTR.

Med vänlig hälsning//

A.Fekzen

Skrevet
facelift motor? i så fall kan du kjøre uten å senke komp. synes du skal droppe mls uansett. blir ikke tett på m20

facliftmotor ja. Har du vært borti dette før? tror du ikke det skal bli tett hvis jeg plansliper topp og blokk, og bruker pakningslim i tillegg?

Skrevet

ja, jeg har hatt mls før. tok den fra hverandre å la lim mellom alle lagene og, mange som har samme problem på m20. M50 fungerer visstnok fint.

trenger ikke senke komp på faceliftmotor

Skrevet
ja, jeg har hatt mls før. tok den fra hverandre å la lim mellom alle lagene og, mange som har samme problem på m20. M50 fungerer visstnok fint.

trenger ikke senke komp på faceliftmotor

Ok :) får se hva det blir til. Har lest litt, og så vitt jeg forstår, så skal det ikke være så veldig vannskelig å få tett, hvis topp og blokk blir planslipt. :)

Skrevet

spørsmålet er vel hvorfor du skal svi av så mye penger på en toppakning du ikke trenger? du trenger ikke senke komp på den motoren, dessuten koster det like mye å evnt legge pianotråd i blokka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...