fre Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Akkurat gått til innkjøp av en 2009 E91 Denne har hi-fi pakke fra BMW. Oppleveler lyden som veldig tam! Hadde tilsvarende uten hifi ifjor, og den spilte faktisk bedre Ingen bass fra elementene under setet virker det som. Rart om begge skulle være ødelagte, så da lurer jeg på om det kan være forsterkeren? Erfaringer? Noen andre med tilsvarende bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortstokk Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Det er vel mer rart hvis standardanlegget spiller bedre enn hifi-anlegget, enn om det er noe galt i forsterker eller elementer... Har du forsøkt å justere equalizeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet August 25, 2013 Forfatter Share Skrevet August 25, 2013 Standard spilte bedre enn hifi. Det jeg skriver. Og det finner jeg nokså merkelig. Derfor mistenker jeg elementene eller forsterker. Ingen forskjell i lyd om bassen står på min eller max heller. Veldig mystisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet August 25, 2013 Forfatter Share Skrevet August 25, 2013 Er forresten ikke EQ på denne. Da må man nok opp i professional/Harman/Logic7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Jeg ville satset mest på at problemet er med forsterkeren. HU'n din har 4 utganger, disse går til forsterkeren bak som har seks utganger; en kanal per dør og en til hvert element under forsetene. Tvilsomt at begge elementene under setene har blitt fullstendig døde. En måte å sjekke dette på kunne jo være å måle spenningen til elementene under setene. Litt jobb å komme til men ikke så veldig vanskelig. Jeg har en 676 HiFi forsterker fra min 2009 E91 liggende om du skulle finne ut at din er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet August 25, 2013 Forfatter Share Skrevet August 25, 2013 Jeg ville satset mest på at problemet er med forsterkeren. HU'n din har 4 utganger, disse går til forsterkeren bak som har seks utganger; en kanal per dør og en til hvert element under forsetene. Tvilsomt at begge elementene under setene har blitt fullstendig døde. En måte å sjekke dette på kunne jo være å måle spenningen til elementene under setene. Litt jobb å komme til men ikke så veldig vanskelig.Jeg har en 676 HiFi forsterker fra min 2009 E91 liggende om du skulle finne ut at din er defekt. Ja, men kan det være HU´n også tro? Hadde vært enklere å vite om all lyd ble borte om det var noe krøll her eller der. Du har samme bil og anlegg selv ja, men du har kanskje oppgradert da? Vet at det 676 ikke er et rått anlegg, men min far har det, og jeg synes det spiller mer enn greit nok. Det er riktignok en sedan, men det skal vel ikke ha allverden å si. Hvordan opplevde du anlegget ditt før du oppgraderte da? Du kunne vel merke bassen fra under setene? Det lille som er av bass nå, kommer fra fordørene slik jeg opplever det. Er litt grønn på skruing av slikt, så vet ikke hvor lett det er for meg å sjekke. Mye hadde du tenkt deg for forsterkeren da? Hadde nesten vært enklest å bare testa, og kjøpt den om det var synderen. Har du reg.nr på bilen din, så jeg kan dobbeltsjekke at det er samme delenr på våre forsterkere? Jobber på Koed, men vi har bare nye, og de er nokså dyre synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Jeg har oppgradert anlegget i min bil ja. Jeg er 100% sikker på at du lett skal høre forskjell på lyden om du justerer bassen fra minimum til maks på originalt anlegg. Klart det kan hende det er noe med HU men jeg ville begynt med å feilsøke på forsterkeren. Den er ganske så enkel å bytte ut for å se om det er den eller ikke. Ser for meg at OEM forsterkeren er grisedyr i forhold til hva den presterer ja! 500 kroner kan du få min for. Min har delenummer 9143161. Jeg bor i Kongsberg, det er vel ikke rett utenfor stuedøra di men bare ta turen om du vil prøve forsterkeren. Jeg kan hjelpe deg med å bytte den, burde ikke ta mer enn en halv time. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet August 25, 2013 Forfatter Share Skrevet August 25, 2013 Er samme som jeg har det. Du vet med sikkerhet at den er i orden eller? Er jo bare en hyggelig kjøretur til Kongsberg da. Men passer ikke helt om dagen siden samboeren nærmer seg termin med stormskritt. Kunne jo eventuelt bare kjøpt den av deg, da. Om du er villig til å sende den mot betaling. For monteringen av den er vel nokså grei? Men litt kjedelig om det ikke blir i orden og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Den er i skjønneste orden, jeg bytta den ut med en kraftigere sak tidligere i år for å få litt mer futt Kan sende den med oppkrav, det blir ca 200kr med frakt.. Er jo ikke sikkert at det er der problemet ligger, det blir jo en sjans å ta i så fall. Om du ikke vil måle litt med et multimeter for å se om det er spenning på utgangene til subbene eller ei. Har ikke noen kompis som er litt oppegående på elektro som kan ta en titt f.eks? Du må løsne setet for å komme til, skru av lokket som sitter over elementet så skal du klare å få lurt ut konnektoren som er plugga i boksen. Så er det bare å måle om du har noe spenning der eller ei, evt om den endrer seg når du justerer volum. Du vil jo også kunne kjenne det med hånda på elementet om det spiller eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet August 26, 2013 Forfatter Share Skrevet August 26, 2013 Sender deg en pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå