Rammstone Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Noen som har erfaring med de her? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=662&id= Jeg har en E90 M-Sport med "Professional" anlegg, men jeg vurderer å bytte ut subbene med de her. Noen som har prøvd de, eller eventuelt vet hvor stor forskjellen blir sammenlignet med de orginale subbene i bilen? Jeg har prøvd å finne specs på de orginale på Google uten hell. -Rammstone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Min erfaring er at det ikke er elementene som er den største bremsen i disse anleggene. OEM forsterkeren er underdimmensjonert til de grader i forhold til hva de originale elementene kan levere. Om du skal oppgradere minst mulig vil du få mye mer igjen for å sette inn en bra forsterker enn å sette inn bedre elementer. Antagelig vil den originale forsterkeren slite med å drive det meste av ettermarkedselementer. Jeg byttet først forsterker (JL Audio HD 900/5), så byttet jeg elementene til Earthquake SWS. Jeg vil si at forsterker-byttet utgjorde tre-fire ganger så stor forbedring som de nye 8" elementene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rindegut Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Min erfaring er at det ikke er elementene som er den største bremsen i disse anleggene. OEM forsterkeren er underdimmensjonert til de grader i forhold til hva de originale elementene kan levere. Du vil få mye mer igjen for å sette inn en bra forsterker enn å sette inn bedre elementer. Antagelig vil den originale forsterkeren slite med å drive det meste av ettermarkedselementer.Jeg byttet først forsterker (JL Audio HD 900/5), så byttet jeg elementene til Earthquake SWS. Jeg vil si at forsterker-byttet utgjorde tre-fire ganger så stor forbedring som de nye 8" elementene. Enig i dette kjøp heller en plug and play forsterker vist du ikkje vil gjøre noen store inngrep jeg prøvte og sette focal access i min e39 uten og kjøpe bedre forsterker og lyden ble faktisk dårligere en med original elementa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rammstone Skrevet August 25, 2013 Forfatter Share Skrevet August 25, 2013 Har du et eksempel på hva en Plug and play forsterker er? har en forståelse av at det er mye kluss og arbeid uansett hvilken forsterker du skal installere. Jeg er skeptisk på å begynne å tukle med elektriske anlegget på bilen for det kan vel fort gå galt når du ikke vet hva du driver med. Jeg bor på bondelandet i tillegg så det er langt til nermeste audiosjappe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Hvor plug and play det blir kommer an på hvilket anlegg du har. "Professional" er bare head unit'en og sier ikke noe om hvilken høyttaler/forsterker-pakke du har. E9X audio systems defined. Base/Stereo: 4 Mids + 2 underseats, no amp HiFi (Option 676): 4 mids, 2 underseats, 2 or 4 tweeters, analog amp<--EASIEST TO UPGRADE Top Hifi/Logic 7 (Option 677)/Harman Kardon (Option 688): ~13 speakers, plus digital amp Enhanced Premium Sound / Individual Audio (Option 752) (Brochure): ~16 speakers, digital amp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J0llen Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Professional er standardisert som 2 subber under setet og 2 fulltone i dørene, samt to i hattehylle bak på e90 i hvert fall. Ingen ekstern forsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet August 25, 2013 Share Skrevet August 25, 2013 Det er en god del variabler her, men når han sier at han har Professional anlegg så tipper jeg at han har lest det av radio/CD enheten, eventuelt ut fra utstyrslita; 663 Professional HU. Han har ergo ikke navigasjon sånn jeg leser det, med mindre han sikter Navi Professional. Både med Pro HU og Navi Pro kunne man velge mellom alle de ulike høyttaler-pakkene. For Radio/CD-enhet (HU) kunne man velge mellom 662 Business HU og 663 Professional HU. Man måtte så velge mellom ulike høyttaler-pakker; Basis, 676 HIFI, to forskjellige versjoner av HiFI Pro (677 og 688) samt 752 Individual Audio som man kun fikk velge med seksylindrede biler. Dersom han ikke har 676, 677, 688 eller 752 i utstyrslista så har han basis-anlegget som er utstyrt som du beskriver over her Da er det absolutt ikke plug and play å sette inn ekstern forsterker. Man må trekke litt kabler og enten kode om HU for å få balanserte utganger og flat EQ, eller så må man inn med andre komponenter som gjør denne jobben. Fort og gæli forklart.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J0llen Skrevet August 26, 2013 Share Skrevet August 26, 2013 Det er en god del variabler her, men når han sier at han har Professional anlegg så tipper jeg at han har lest det av radio/CD enheten, eventuelt ut fra utstyrslita; 663 Professional HU. Han har ergo ikke navigasjon sånn jeg leser det, med mindre han sikter Navi Professional. Både med Pro HU og Navi Pro kunne man velge mellom alle de ulike høyttaler-pakkene.For Radio/CD-enhet (HU) kunne man velge mellom 662 Business HU og 663 Professional HU. Man måtte så velge mellom ulike høyttaler-pakker; Basis, 676 HIFI, to forskjellige versjoner av HiFI Pro (677 og 688) samt 752 Individual Audio som man kun fikk velge med seksylindrede biler. Dersom han ikke har 676, 677, 688 eller 752 i utstyrslista så har han basis-anlegget som er utstyrt som du beskriver over her Da er det absolutt ikke plug and play å sette inn ekstern forsterker. Man må trekke litt kabler og enten kode om HU for å få balanserte utganger og flat EQ, eller så må man inn med andre komponenter som gjør denne jobben. Fort og gæli forklart.. Såvidt jeg har lest av dette så er det kun koding på det som er fra 03/09 og nyere. Denne "kodingen" er det ingen som kunne forklare hva egentlig gjorde.. men antar at det er for at høyttalerene bak fremdeles blir drevet av HU og skal samsvare med bedre drevet frontsett/basselementene under setet? slik at ikke all lyden kommer fremme og nesten ikke noe bakfra? (ren synsing fra min side) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rindegut Skrevet August 26, 2013 Share Skrevet August 26, 2013 Bilradiospesialisten f.eks seller plug and play forsterkere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moerkved Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 2 ord: Ligg unna. Har hatt 4 stk av disse, første 2 sprengte umiddelbart under justering. Fikk 2 nye på garanti, etter 40-50 timers spilling ga det ene elementet opp. Var også i svakeste laget. Gå heller for Earthquake SWS-8x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå