sfaae Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Har er problem med lukt av svidd olje - ikke veldig uttalt, men nok til at det er plagsomt - ved kjøring, særlig i fuktig vær. Ser ut til at det lekker fra en type plugg(?) Se bildet. Hva kan forårsake dette? Og hvordan fikser man det?
gallay Skrevet August 26, 2013 Skrevet August 26, 2013 Har er problem med lukt av svidd olje - ikke veldig uttalt, men nok til at det er plagsomt - ved kjøring, særlig i fuktig vær. Ser ut til at det lekker fra en type plugg(?) Se bildet. Hva kan forårsake dette? Og hvordan fikser man det?[ Bilde ] Sjekk om det er selve lokket som slipper oljen, hadde liknende på min e46, da visste det seg at lokket slapp oljen pga for høy tykk grunnet tett veivhusventilasjon.
sfaae Skrevet August 27, 2013 Forfatter Skrevet August 27, 2013 OK, takk for svar! Hvordan finner man ut at det er tett der, da? Og hvordan løste du det? Jeg er altså ikke noen mekker, men har en kamerat som har relativt god greie.
gallay Skrevet August 27, 2013 Skrevet August 27, 2013 OK, takk for svar! Hvordan finner man ut at det er tett der, da? Og hvordan løste du det?Jeg er altså ikke noen mekker, men har en kamerat som har relativt god greie. La en tråkke på gass-pedalen mens du står og ser på hvor oljen kommer fra ( Jeg gjorde det sånn) Min løsning var å bytte veivhusventilasjon, var ikke all verden dyrt, da jeg hadde en kompis som hjalp meg mye
Vagsfjord Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Litt svetting på den sensoren fører ikke til brent lukt, let videre med lykt og få kompisen din til å hjelpe deg. Når det lukter brent er det trolig en lekkasje som gjør at olje drypper ned på eksosen.
Vagsfjord Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 4&t=134590
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå