TommyFF Skrevet August 28, 2013 Skrevet August 28, 2013 Skal muligens kjøpe meg en e61 iløpet av en ukes tid , og har fått en god pris på en relativt strøken E61 08Mod 520D. Hadde opprinnelig tenkt til å vente 1-2 år og gå all the way med 530 M-sport facelift, men oppussing av hus osv gjør det vanskelig, så må nedprioritere mye, og gå for noe billigere. Dette er 163 Hk utgaven. Hvordan er den? Vet om standardfeilene som registerkjedet på n47 motoren, bakluken ( kompressor og ledningsnett), men hva annet bør man se etter? Den har utstyr som varme i ratt, nivåregulering, softclose i bakluke, lyspakke, sort skinn med sportsstoler foran,sensorer foran og bak, avtagbart tilhengerfeste. Ingen navi eller M-pakke, men dette vil bli ettermontert. Bilen har forøvrig komplett servicehefte, og alt av bremsedeler er akkurat byttet. Alle tips og råd blir satt veldig pris på.
larserso Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Har selv hatt -08 520d med 163hk. Var veldig fornøyd med bilen. Lite som skiller den fra 177hk-utgaven som jeg har nå (2010). Den oppleves litt mer langbeint i 177hk enn 163hk, men det er snakk om marginer. Fin og lettkjørt motor sammenlignet med mange andre motorer og merker. Familiesituasjon og husprosjekt gjorde at også jeg gikk for 520d, men også ønske om nyest mulig bil for pengene med mest mulig utstyr. Du bør også se etter rust på bakluka. Det er gjerne i overgangen mellom plasten og metallet på hvert hjørne når du åpner selve vinduet. Utover det og kabelbrudd har jeg opplevd svært lite tull med E61 i løpet av tre år. Husk at om du skal ettermontere M-pakke må du ta av det tilhengerfestet som er på den om det er originalt (elektronisk svingbart). M-pakke med bare støtfanger framme og skjørt ser litt rart ut. Jeg kjører derfor senk og store hjul på standard bil og føler nesten jeg skiller meg ut i mengden siden "alle" skal ha M-sport.
TommyFF Skrevet August 29, 2013 Forfatter Skrevet August 29, 2013 Takk for at du tok deg tid til å svare , og takk for gode råd:) Skal absolutt gå grundig over bilen, greit å vite hva man burde se etter. Senk og store hjul er d viktigste, så tror absolutt det ser kult ut. Personlig har jeg falt så pladask for e61 M at jeg MÅ ha d. Da med både senk, m5 speil, innstegslister, bytte til ny skjerm og idrive,samt fangere og felger:) Drar opp til Ålesund imorgen, så får jeg håpe at jeg kjører hjem igjen i ny bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå