KjetilRos Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Hei Jeg er ny på forumet her, men satser på å få svar på noen spørsmål Hva er forskjell på X5 E70 med og uten utstyrskode 842? Cold Climate package eller hva den heter. Hvordan er varmeapparatet på disse bilene? Har det vært noe trøbbel med automatgirkassene på disse? Ellers kjente feil på X5 E70? Håper noen kan komme med tips rundt disse bilene. Kommer nok til å kjøpe etter lommeboka, og da blir det ikke større en 3.0 d. Mvh kjetil
Clevion Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Vil regne med at uten Cold Climate Package så har den ikke varme i speil, varme i ratt og noe forebedra varmeapparat (?) Bilen min har Cold Climate Package, og varmeappratet mitt fungerer som et skudd, varme i rattet kommer etter 30 sekunder osv, lurer på om de ikke er noe lettere og starte på vinteren når det er mange minus? Er veldig usikker, ikke drep meg om jeg tar feil, går bare utifra litt logikk.
Ellingsen B. Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Cold climate har ikke noe med varme i ratt/speil etc og gjøre.. Det som jeg har skjønt er at det er forskjell på hovedtermostat og EGR ventil. BMW er såpass godt laget at de produserer varme uten denne pakken. Jeg har hatt kunder som har "bygd" om sin importbil de har kjøpt fra meg til "cold climate" versjon. Det endte med at vannet var en grad eller to varmere på vinterstid..Bortkastet spør du meg.. E70 har ingen spesielt kjente feil vil jeg tro. Girkassen er solid og sammer er motor. Rust har det vært på en del av de så det kan man se etter. Typiske steder er dørene.. Ellers er det jo de vanlige slitedelene som foringer, bremser, dempere etc.
KjetilRos Skrevet August 29, 2013 Forfatter Skrevet August 29, 2013 Takker for svar så langt!! Flott med folk med kompetanse. Dørrusten er det falsen nederst som regel? Ser noen har webasto og noen ikke. Verdt de ekstra kronene? Lurer litt på hva man skal velge av komfortseter eller sportsseter? Iblant finner man en bil med det utstyret man ønsker, og så mangler komfortseter feks. Mvh Kjetil
Joachim_M5 Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Komfortseter, uten tvil! De setene er utrulig gode, ser ikke poenget med sportsseter i en sånn bil... webasto, med fjernkontroll er fint på vinteren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå