RolfKr Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Heisann, jeg eiger en 525 tds fra 1994, som jeg har hatt litt elektriske problemer med. Jeg var ute å kjørte som vanlig, og fikk opp ABS lys i dashbordet samtidig som servoen sluttet å fungere. Jeg fortsatte å kjøre fot å prøve å komme meg hjem med bilen. Litt etter abs og servo ga seg begynte instrumentene i dashbordet å kødde. Ladelampen lyste aldri. Jeg fikk bilen hjem og fant ut at dynamoen ikke gav ladestrøm (batteriet var også utladet) jeg skjekke først sikringer, men alle disse var ok. Tok ut releer og rengorde kontaktene på disse. Etter jeg gjorde dette skjekket jeg om problemet fortsatt var der, og satte på tenninga. Da fungerte plutselig ladelyset, og jeg fikk startet bilen. Jeg målte ladestrømmen, og nå plutselig ladet dynamoen. Jeg trodde at poblemet var fikset, men etter en stunds kjøring fikk jeg akkurat de samme problemene igjen... Blir sikkert mye rot her, men håper noen forstår.. Har dere noen tanker om hva feilen kan være?
hao Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Hvis servoen kødder sammen med dette er det vel mye som tyder på at reima ikke går rundt slik at både dynamo og servopumpe stopper ?
RolfKr Skrevet August 29, 2013 Forfatter Skrevet August 29, 2013 Men hvorfor lyser da ikke ladelampen når jeg skrur på tenninga? Kan skjekke reima, men jeg synes det var litt merkelig at dynamoen ladet i ca en halvtime, og plutselig så sluttet den å lade..
RolfKr Skrevet August 29, 2013 Forfatter Skrevet August 29, 2013 Ingen andre som har noen tips til meg?
carburetion Skrevet August 29, 2013 Skrevet August 29, 2013 Sjekka reima di som -hao- seier? såg den fin ut?
RolfKr Skrevet August 29, 2013 Forfatter Skrevet August 29, 2013 Ja, reima ser bra ut.. Forstår ikke hva det kan være. Vet noen hvordan jeg kontrollerer om et relé fungerer som det skal?
aljorda Skrevet August 30, 2013 Skrevet August 30, 2013 Ville sjekka ladelampa , om der er dårleg kontakt. Vist pæra fungerar som den skal so kan du jo skru av styrestrømmen fra dynamo (den tynne blå) og sjekke om der kjem styrestraum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå