Martin1993 Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 (endret) Heisann! Kjøpte meg en 316i 2002 modell for en stund tilbake. Dette er min første BMW!Tenkte å lage en prosjekt tråd sånn at eg kan få litt hjelp/innspill fra andre og får selv å dokumentere litt hva eg gjør med den . Motoren er N42, 1.8l. Etter mye trøbbel med motoren, ser det ut som det går rette veien! Alt ifra ødelagt kjedestrammer til høgt oljeforbruk. Etter bytte av veivhusventilasjon så har oljeforbruket synket drastisk! Er forsåvidt ganske fornøyd med motoren nå. Det er vell ikke den sprekeste motoren, men synes det går greit nok! Planer for utseende på bilen, er vell å få den litt M-tech styled. Er ikke så sikker på ka eg vil ellers, så må bare komme med tips! Er forsåvidt ganske dårlig med å ta bilder, så det må eg få gjort noe med. Foreløpig er bilen ganske original. - * WORKLOG * - Planer å ting som er gjort: Interiør:[X] Ny spiller - (Må fikse på ledningene) [ ] Interiørlister (Lakkere eller nye?) [ ] Spiller m/skjerm [ ] Skinn seter [ ] Svart taktrekk Utvendig: [X]Hovedlykter m/angeleyes [X] Blinklys m/ svart kant[ ]M-tech front[ ]M-tech bak[ ]Hekk Spoiler - Må bli lakkert[ ]Sote rutene [ ]Spoiler bakrute - Må bli lakkert [ ]Svart tak [ ] Senking Motor: [ ] Sportseksos (tenker mest på lyd) [ ] KN filter (fordel vs ulemper?) Reperasjon:[X]Veivakselsensor[X]Håndbrekk [X]Veivhusventilasjons.. [X]Viftemotstand [ ]Bremselys skrur seg tilfeldigt på [ ]Vannlekkasje H.F dør [ ]Ledningsrot etter pedaler på passasjer siden. [ ] Ødelagt interiørlys førerside Skal få ordnet med skikkelige bilder så fort som muligt! Jobber for det meste nattearbeid, så oppdatering kommer på nattevakten. Endret Desember 18, 2013 av Martin1993 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 vil si at blå/hvite angel eyes og sotagul blink er pent på e46 lyker burde ikke være så vanskelig er mye på ebay bla. også har du koed,gsbildeler,schmiedmann som også kan ha noe du kan bruke fin bil du har foresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet September 2, 2013 Forfatter Share Skrevet September 2, 2013 vil si at blå/hvite angel eyes og sotagul blink er pent på e46 lyker burde ikke være så vanskelig er mye på ebay bla. også har du koed,gsbildeler,schmiedmann som også kan ha noe du kan bruke fin bil du har foresten Takk ska du ha! Er litt usikker på hva som blir tøffest av Blå eller hvite da .. Fant denne filmen : Var noe sånt eg tenkte på angående blinklysene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 vil si at blå/hvite angel eyes og sotagul blink er pent på e46 lyker burde ikke være så vanskelig er mye på ebay bla. også har du koed,gsbildeler,schmiedmann som også kan ha noe du kan bruke fin bil du har foresten Takk ska du ha! Er litt usikker på hva som blir tøffest av Blå eller hvite da .. Fant denne filmen : Var noe sånt eg tenkte på angående blinklysene! tror bilen din vil kle det ganske bra jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet September 2, 2013 Forfatter Share Skrevet September 2, 2013 vil si at blå/hvite angel eyes og sotagul blink er pent på e46 lyker burde ikke være så vanskelig er mye på ebay bla. også har du koed,gsbildeler,schmiedmann som også kan ha noe du kan bruke fin bil du har foresten Takk ska du ha! Er litt usikker på hva som blir tøffest av Blå eller hvite da .. Fant denne filmen : Var noe sånt eg tenkte på angående blinklysene! tror bilen din vil kle det ganske bra jeg Jes, får prøve på det da! Men har en kompis som pusher på meg xenon kit, så blir det også ! Akkuratt nå så er det mye jobbing, men ska få bestilt deler snart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet November 5, 2013 Forfatter Share Skrevet November 5, 2013 Får prøve å holde liv i tråden, viss det er noen som er interessert i det Har vært mye feil med bilen som eg holder på og fikse før det blir "styling". Olje lekkasje/forbruk - Prøver og finne ut oljeforbruket i sammarbeid med verksted. BMW sitt "godkjent" oljeforbruk for denne motoren er 1liter på 1 000km Vannlekkasje innvending, bløtt gulv. - Har prøvd og tettet sammen fram døren, siden bakdøren såg fin ut. Kondens på oljepinnen - Skal prøve og bytte veivhusventilasjon filter, kansje oljeforbruket går ned? Aircondition viftene funker ikke - Prøver og bytte ut motstanden. Bremselyset skrur seg på. - Har kjøpt bremselys sensor som eg skal bytte Eventuelt er det noen som vett hvordan man får på den fotlisten ved førerdøren? Kan man rive ut de "clipsene"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet November 22, 2013 Forfatter Share Skrevet November 22, 2013 Da her eg bestilt meg :Spoilerlippe Bakrute senker Planene framover blir : Bytte Veivventilasjons filteret Sjekke Håndbrekke bak(løs fjær muligens) Bytte bremsesensorenPlanene for Desember er :Montere Spoilerlippen(sølv), bakrute senken(svart). Nye lykter med angeleyes Nye blinklys (sort kant) Ny grill/nyrer i full svart. Eventuelt så skal eg prøve ett lite forsøk på å lakkere taket svart med plastidip..noen tips? Skal også prøve å sote rutene selv. Prøver med sånn ferdig kit. Se hvordan det går ? Ska prøve og få laste opp bilder etterhvert. Men blir vell mest av det eg skal få gjort i desember Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet November 26, 2013 Forfatter Share Skrevet November 26, 2013 Veivhus ventilasjonen fikset! Krevde 3 menn og tok omlag 5 timer. De 2 verste skruene var allerede løse(HM..) fekk skrudd 1 på plass. Ikke så galen jobb som eg hadde trudd egentlig, men var vell de 2 nederste skruene som hadde vært det verste . Ser ut som eg får en ganske så suveren lønn i desember, så har allerede handlet inn litt deler. Men skal handle inn ganske mye mer. Så det blir ganske mye bilder og liv i denne tråden i desember perioden ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet November 27, 2013 Share Skrevet November 27, 2013 Fin bil! må få tatt noen fler bilder av den! Ossen motor har du planer om å sette i den, vis det blir noe motorbytte etterhvert ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet November 27, 2013 Forfatter Share Skrevet November 27, 2013 Er dårlig med å ta bilder men ska prøve en gang.. Tror ikke motorbytte blir med det samme.. men har jo lyst på 2.3 - 2,5 liter elns. Men foreløpig så holder eg meg til denne motoren. Har vært så mye reperasjon på den att eg ikke bare kan gi den opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 jaa, du må bli mer aktiv med kamera ditt! haha Ahh skjønner.. skulle hvert 330D detta, hadde vært kult Martin1993 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Desember 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2013 Bestilt nye deler! Legger ut bilder fra nettkatalogen(good enough?). Dette er forsåvidt ett langtids og budsjett prosjekt.. så er det tilbud så slår eg til Ikke hat valgene mine ! Hadde planlagt å kjøpe enda mer deler.. men var på verksted å fekk fikset en del ting på håndbremsen... som kostet en del ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Desember 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2013 Okei, ska prøve å bli flinkere med biler.. så kommer noen her ! Alt blir tatt med en dårlig mobil, da hovedmobilen tok dagen..Først av alt så har denne delene forsvunnet.. Noen som kunne hjelpet meg å finne ut hvor eg får kjøpt 2x nye ? Prøve testet hekkspoiler listen og bakrutesenken Fekk noen nye deler: Montert det:Angel eyes funket ikke på venstre side.. men var ett stikk i den ene koblingen som hadde "ramlet" ned. Ska få montert led, ikke fornøyd med lyset på angel eyes Arbeids bilde! Har enda høgt oljeforbruk! Vurdere å prøve en tjukkere olje å se om det hjelper!I tilegg så er det vannlekkasje inni bilen, antaglivis fra førerdøren, så det må bli fikset også.. lukter ikke så godt! Fant også ut at interiørlyset på førersiden, ved føttene.. at det var smeltet og ledningen var helt vekke ^^ I juleperioden blir det tatt skikkelig rens innvendig, og eg hadde planer om å sote rutene og litt andre diverse ting. Men på grunn av en verksted rekning så gjekk ikke det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin1993 Skrevet Desember 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2013 Skal ta en grundig innvendig vask av bilen i romjulen. Har også tenkt å bestille koppholder til midtkonsolen, led lys til interiør og angel eyes. Muligens ryggelyset? Bilen har vært skolevogn, så ligger en del ledninger fra pedalene på passasjer siden. Ska se om eg får gjort noe med dette. Interiørlys ved førersiden nede, er helt kaputt. Smeltet feste og ledningen er helt vekke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå