mege34 Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 har er e34 525tds 95mod som det kommer ganske hard klakking fra når jeg holder sving en stund eller er så uheldig at bakhjulene går fritt, men dette skjer kun når jeg svinger til høyre ! det jeg då lurer på er om det kan være hardyen som begynner og ta kvelden og at den slipper ut litt så mellomakslingen slår i bilen? (høres ut som et kryss som roterer i karosseriet) når jeg hentet bilen fikk jeg beskjed om at hardyen begynte og bli slitt og fikk med ny så hadde no tenkt og bytte den uansett, men så kom denne lyden og har dårlig med mulighet for og bare gå ut og løfte opp og se så hvis noen har opplevd det samme eller vet/har en god teori på hva det kan være hadde eg fått litt ro i sjelen til jeg får opp bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 Er ikke diffen da? da jeg hadde defekt hardy og defekt lagerforing på mellomaksel kom det ingen slike lyder som du beskriver og dette var heller ikke avhengig av hvordan du svingte eller hvordan man kjørte. Var kun hastighet som var gjeldende. Opplever du vibrasjoner? Man kjenner det gjerne forplante seg i girstanga om det er dårlig lager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet September 2, 2013 Forfatter Share Skrevet September 2, 2013 kan hende det er diffen og, bare syns det høres ut som det kommer så midt under bilen og ikke bakifra. er endel vibrasjoner rundt 80 (som sikkert er hardyen hvis den er sletn) men ikke noe særlig ellers kan det være så enkelt som lite olje på diffen og at det renner opp i en side då så den går tør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 Du kan jo jekke opp bilen så bakhjula henger fritt og prøve å gjenskape en høyre sving og høre om det dukker opp noe? Den tiden hvor en kamerat og jeg var ute å herja BMW så kom det en kveld fæle lyder fra diffen helt plutselig(ved typ clutchsparking ved forsøk på piruetter). Det endte med at diffen låste seg(ingen differens mellom hjulene - samme som låst sperre) og vi hadde det svært morro, da bilen ble mye mer leken. Endte vel med at bakhjulene låste seg i fart tilslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet September 3, 2013 Forfatter Share Skrevet September 3, 2013 får ihvertfall jekke opp og se om eg klarer og lirke i nokke, vet ikke helt hvordan jeg skal gjenskape kreftene bilen blir utsatt for i en sving. etter enda et møte med lyden er diffen 100% utelukket det er lenger fremme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå