Gå til innhold

Matta's BMW'er (540i)


Mattae
 Share

Anbefalte innlegg

Er 18" men dem ser helste større ut enn dem 19" bbs lm jeg hadde på gamlebilen syns jeg :P designe gjør at dem virker veldig store.

 

Er litt for mye dekk og da(minste dekkene jeg klarte å få i 18" vinter..), så klarer ikke lavere nå. Skal prøve å valse neste uke kanskje og se om det er noe mer å gå på. Er forsåvidt fin vinterhøyde nå tror jeg.

 

lukter litt på luft understell om dagen :) men vet ikke om jeg gidder handle det nå før vinteren, ser delvis for meg at et slikt kit ikke er helt uttesta i norske forhold :P

 

du har 215/45R17 på din om jeg leste riktig? er så og si samme rulleomkrets som meg da sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah det er så og forstå ja.. :)

Var ikke negativt, bare syns den så litt høy ut for å være så lav vis du forstår meg.. :P

Perfekt vinterhøyde i mine øyne!

 

Luft er ikke feil, men voldsomt dyrt til BMW. Til Audi'en jeg vurderer å kjøpe koster det kun 12k for "minste" kittet.. LITT forskjell fra 25+ til E46.. hehe

 

Hadde det ja, kjører nå 225/45R17 for å få LITT klaring iallefall! Ganske brukbar nå, kun ved nedkjøringer i parkeringshus jeg sliter med (altså der det går beint fram, for så å gå ned med en kneik)

Humper skraper jeg ikke engang på lenger.. ;) haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takker :)

 

Nå har jeg aldri prøvd denne motoren med auto før så vet ikke hvordan det er å sammenligne :P Har 3 kompiser med 330d, men alle dem er manuelle så :P

 

Men fungerer nå fint med manuel syns jeg, går helt ok. liker egentlig ikke diesel biler :P men går værtfall ekstremt mye mer økonomisk enn 328i'n. Lå på 0,55 hjem i går i snitt når jeg henta bilen.'

 

20131018_173941_zps4aca1292.jpg

 

20131018_134950_zpsde203e07.jpg

 

20131018_134922_zpsc649b011.jpg

 

20131018_134940_zps4c678999.jpg

 

20131018_134914_zpsa49a3251.jpg

 

20131018_134906_zpsf0879dec.jpg

 

20131018_112209_zps205d104d.jpg

 

20131018_111949_zps7a24db16.jpg

 

20131018_111942_zps97a3a559.jpg

 

Dårlige bilder av skitne biler men(bremsestøv deluxe) :P

 

skulle fått meg et speilrefleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom foresten på en ting, faclift biler med m-sport, har de ulakkerte dørlister slik som preface biler har?

 

min har jo lakkerte lister rundt bilen, men må vell få tak i ulakkerte til dørene og da om jeg skal ha på m-sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom foresten på en ting, faclift biler med m-sport, har de ulakkerte dørlister slik som preface biler har?

 

min har jo lakkerte lister rundt bilen, men må vell få tak i ulakkerte til dørene og da om jeg skal ha på m-sport.

Eller lakkere m-sport listene til fangern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nye støtdempere foran montert, bytta hjullager bak og bytta frontrude på e39'n :)

 

men klarte å ødelegge ene koblinga på lufta til belgene bak, så den lekker luft... Satser på jeg bare kan bruke standard 4mm pneumatisk skjøyt.

 

Snart klar for etterkontroll nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, det var ingen dum bil ;) savner touringen min nå gitt :P

Har ikke hatt shortshift tidligere, men som jeg nevnte i den andre tråden, det er nesten et must for meg nå, om jeg skal ha e39 igjen! GS Performance shortshift er vel en mulighet, så man kan justere den så tight man vil? så kan du jo klinke til med ZHP-kule (shortshiftkulen til bmw) samtidig, så tror jeg ting skal bli bedre ;)

 

Edit: DIY http://bimmers.no/topic/699421-diy-shortshift-bmw-e39/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...