LarsiPan Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Hei! lurer på om det finnes noen triks for å få løsnet diesel-injektor på en bmw x3 med 2L turbodiesel motor? Fikk ut 3 av 4 men den siste sitter bom fast! Ryktes det skal finnes noe tærsj utstyr for disse boch dysene? Har nå sprayet med rustløser, så det får stå over natta. Driver å bytter turbo, interessert i tips! Skal rengjøre alt, bytte EGR ventil og veivhusfilter, olje og oljefilter. Mvh Lars
Thundercoil Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Glidehammer (stor og tung) og helvetes mye lirking Kommer til slutt. Edit: hvis det er innerste dyse bør du kanskje ta av panseret.
LarsiPan Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 Ja, det var noe sånt jeg tenkte på ! Har de glidehammer-sett på biltema eller noe annet å anbefale? Regner med ikke dette blir siste gang, så om noen vet av noen høvelige sett så er det bare å sende en link eller et navn, så er dette til mye hjelp
Thundercoil Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 De har to stk på biltema. Den billigste knakk 3 ganger på én dysejobb. Haha. Begynte å bli pinlig med all byttingen. Jeg brukte en sånn bolt fra drivaksling til en Audi. Da hadde jeg noe å trekke etter. Det er en lang og tykk bolt med svært bolthode. Så fant jeg en mutter som passet på dysen sine gjenger, og sveiset den fast i Audi-bolten. Så var det bare å begynne. Jeg trodde det var håpløst. Dysen kunne lirkes et par millimeter til alle sider, men den satt fortsatt kubb. Styrte med den over et par, tre dager, og det virket ikke som det var noe fremgang. Jeg skrudde av panseret og sto med én fot på hvert dempertårn og dro i glidehammeren. Til slutt poppet den ut.
LarsiPan Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 Huff, de kan sitte så jævlig ja Så du mener det bør funke med det "dyreste" settet de har på biltema? Uansett, om jeg ikke får låne noe, får jeg finne en mutter å lage en egen glidehammer, men veit du om dysene tåler det? og går det ann å gjenge av toppen uten å må programmere dysene igjen? Ser dysene er ganske dyre, så hadde håpet å få de ut hele.
Thundercoil Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Ja, de dysene er solide saker! Så lenge du får mutteren litt nedpå og at den ikke henger på 1-2 gjenger. Hehe Det er heller bolten som blir bøyd og sveisen som ryker. Jeg vurderte å bruke en labb på løftebukk for å trekke den ut, men ble advart av TRF om at man skulle være forsiktig med rå makt. Det var greit å få den sjokkeffekten fra glidehammer. Så er jo dysene skråstilt, så når løftebukken trekker beint opp, kan man jo skade selve motortoppen. Det er også artige løsninger på utube! Hjemmelaget vinsj/talje, bjelker og et par menn. Det blir jo i praksis som en svær glidehammer med litt ekstra kraft. Tror videoen het 525d injector elns. Kanskje det var 530d.
LarsiPan Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 Haha, var inne på tanken med å bruke elefanten ja.. men sånne harry løsninger tror jeg ikke at jeg går for Glidehammer MÅ funke.... utrolig at det kan sitte sånn, men sikker den kopperpakninga i bunn av dysa som har lekket, da vil det i teorien bli eiringer lengre opp.. etter min mening..
LarsiPan Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 http://www.ebay.com/itm/Diesel-Injector ... 85&vxp=mtr Noen formening om at denne kanskje kan passe?
Thundercoil Skrevet September 3, 2013 Skrevet September 3, 2013 Har ikke peiling! Den billigste på biltema hadde et stykke med gjenger som passet på dysene jeg hadde, men hva hjelper det, når glidehammeren er dritt! Hehe. Den var hul og med tynne vegger. Er også laget for litt mindre heavy duty bruk. Det skal også sies at jeg ikke brukte 3 fulle dager. Det var mye hodebry og jeg trodde som sagt at det ikke var noe fremgang. Ga jo opp støtt og stadig. Hadde jeg visst at det bare var til å fortsette med lirkingen, hadde den nok kommet opp mye kjappere. Tok også rustløser over natten, men om det hadde noen effekt, kan jeg ikke konkludere. Ja, hvis flammeringene i bunn av dyse lekker, sitter den mer og mer fast, jo lenger det lekker. Et annet tips! Når du styrer med glidehammer, kan de skivene og niplene til dieselreturslanger løsne litt. Det vil lekke noe jævlig og renne ned på turbo. Så det er greit å sjekke over dem før endelig montering. Var vel umbraco på de niplene?
LarsiPan Skrevet September 3, 2013 Forfatter Skrevet September 3, 2013 Så lenge jeg finner en mutter skal jeg alltids klare og fikse noe solid selv Så du mener det ikke er noe problem å gjenge av toppen av dysene altså? Bare jeg som er litt nervøs Usikker på hvilke skiver og nipler til dieselreturslanger du mener, men skal ha dette i bakhode når jeg skal skru igjen imorgen
Thundercoil Skrevet September 4, 2013 Skrevet September 4, 2013 Jeg så nå at du hadde lagt til bilder og har litt annerledes system på dysene. Da kan du bare ignorere det med nipler og skiver som lekker! Hehe. Jeg tok ikke helt tegningen med "Gjenge av toppen på dysene". Mener du å ødelegge gjengene, eller å lage nye om de blir ødelagt? eller noe annet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå