Morty999 Skrevet September 9, 2013 Skrevet September 9, 2013 Alle traverser er like på E28 foruten 518 som er ulik... av alle så trodde jeg faktisk du kunne dette pedi 518-525 har lik, 528 og 535 har ulik med større foringer i bærebruene samt "brilleforinger" som det blir kalt.
Pedi Skrevet September 10, 2013 Skrevet September 10, 2013 Alle traverser er like på E28 foruten 518 som er ulik... av alle så trodde jeg faktisk du kunne dette pedi 518-525 har lik, 528 og 535 har ulik med større foringer i bærebruene samt "brilleforinger" som det blir kalt. Ja, ikke sant.. Jeg må være den første til å innrømme at du har nesten helt rett, det er så lenge siden jeg har tatt i en E28 som var eldre enn april 1986. Så jeg bøyer meg i støvet der. Men siden vi nå skal være litt pinlig korrekte (og jeg er litt mer våken enn i går kveld), så vil jeg kommentere følgende, Morten: Det er 2 typer traverser, det er vi jo enige om. Du har den som jeg definerer som "518-traversen" som riktigere bør kalles "009-traversen" og så har du den du gjerne vil kalle "528/535-traversen" - mer korrekt er jo å bruke "011-traversen". 009-traversen er den som brukes i sammenheng med 30mm foringene, mens 011-traversen har 44mm foringer til bærebroene. 518 bruker 009-traversen på alle modeller. 520/525/528e/524d bruker 009-traversen opp til april 1986, men etter april 1986 mener jeg på at alle (foruten 518i) fikk 011-traversen. Det må vel også legges til at de katalysatorversjonene som eventuelt ble levert før april-86, fikk 011-traversen også... Enig, Morten? Til trådstarter: Beklager litt feilinfo der i går kveld, gikk litt fort i svingene der - jeg må nok slutte å kommentere innlegg når jeg sitter i halvsøvne og surfer på tlf'en foran tv'en på kveldene... Men Morten plukket det heldigvis opp, slik at vi fikk en liten oppklaring på dette...
surrehue87 Skrevet September 10, 2013 Forfatter Skrevet September 10, 2013 Jaha ja! Da skjønner jeg:) jeg får gjøre en ringe runde å høre om noe Kan ha en slik:)
Morty999 Skrevet September 10, 2013 Skrevet September 10, 2013 Alle traverser er like på E28 foruten 518 som er ulik... av alle så trodde jeg faktisk du kunne dette pedi 518-525 har lik, 528 og 535 har ulik med større foringer i bærebruene samt "brilleforinger" som det blir kalt. Ja, ikke sant.. Jeg må være den første til å innrømme at du har nesten helt rett, det er så lenge siden jeg har tatt i en E28 som var eldre enn april 1986. Så jeg bøyer meg i støvet der. Men siden vi nå skal være litt pinlig korrekte (og jeg er litt mer våken enn i går kveld), så vil jeg kommentere følgende, Morten: Det er 2 typer traverser, det er vi jo enige om. Du har den som jeg definerer som "518-traversen" som riktigere bør kalles "009-traversen" og så har du den du gjerne vil kalle "528/535-traversen" - mer korrekt er jo å bruke "011-traversen". 009-traversen er den som brukes i sammenheng med 30mm foringene, mens 011-traversen har 44mm foringer til bærebroene. 518 bruker 009-traversen på alle modeller. 520/525/528e/524d bruker 009-traversen opp til april 1986, men etter april 1986 mener jeg på at alle (foruten 518i) fikk 011-traversen. Det må vel også legges til at de katalysatorversjonene som eventuelt ble levert før april-86, fikk 011-traversen også... Enig, Morten? Til trådstarter: Beklager litt feilinfo der i går kveld, gikk litt fort i svingene der - jeg må nok slutte å kommentere innlegg når jeg sitter i halvsøvne og surfer på tlf'en foran tv'en på kveldene... Men Morten plukket det heldigvis opp, slik at vi fikk en liten oppklaring på dette... vi er enige har hatt en 87 mod 520 med "011" traversen jeg når jeg tenker meg om
surrehue87 Skrevet September 10, 2013 Forfatter Skrevet September 10, 2013 Så det er den "011" traversen jeg trenger da altså??
surrehue87 Skrevet September 11, 2013 Forfatter Skrevet September 11, 2013 takker for info! bare et dumt spørsmål til, er selve fjærbena foran på min 518 samme som alt annet av e28 eller er det som på e30 at det finnes to typer for eks. ???
Pedi Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Det er 2 typer, men forskjellen er kun at uttaket til ABS-sensor er der vs ikke...
Hansh Skrevet September 12, 2013 Skrevet September 12, 2013 Gratulerer med å ha reddet en fin bil! Og blir stadig imponert over kunskapen som finnes på dette forumet. Ikke ofte man ser en så detaljert diskusjon om gamle traverser..
surrehue87 Skrevet September 12, 2013 Forfatter Skrevet September 12, 2013 Tusen takk for god info!! Mer info om oppgraderinger kommer
surrehue87 Skrevet September 12, 2013 Forfatter Skrevet September 12, 2013 Her er forresten et lite prosjekt til som jeg har, detteskal bli isbanebilen min! Noen som ser åssen bil det er??
surrehue87 Skrevet September 12, 2013 Forfatter Skrevet September 12, 2013 Jepp! Bingo! Is motoren passer utrolig bra i bilen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå