Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Alle traverser er like på E28 foruten 518 som er ulik...

av alle så trodde jeg faktisk du kunne dette pedi :shock:

518-525 har lik, 528 og 535 har ulik med større foringer i bærebruene samt "brilleforinger" som det blir kalt.

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Alle traverser er like på E28 foruten 518 som er ulik...

av alle så trodde jeg faktisk du kunne dette pedi :shock:

518-525 har lik, 528 og 535 har ulik med større foringer i bærebruene samt "brilleforinger" som det blir kalt.

Ja, ikke sant..

Jeg må være den første til å innrømme at du har nesten helt rett, det er så lenge siden jeg har tatt i en E28 som var eldre enn april 1986. Så jeg bøyer meg i støvet der. Men siden vi nå skal være litt pinlig korrekte (og jeg er litt mer våken enn i går kveld), så vil jeg kommentere følgende, Morten: ;)

Det er 2 typer traverser, det er vi jo enige om.

Du har den som jeg definerer som "518-traversen" som riktigere bør kalles "009-traversen" og så har du den du gjerne vil kalle "528/535-traversen" - mer korrekt er jo å bruke "011-traversen".

009-traversen er den som brukes i sammenheng med 30mm foringene, mens 011-traversen har 44mm foringer til bærebroene.

518 bruker 009-traversen på alle modeller.

520/525/528e/524d bruker 009-traversen opp til april 1986, men etter april 1986 mener jeg på at alle (foruten 518i) fikk 011-traversen.

Det må vel også legges til at de katalysatorversjonene som eventuelt ble levert før april-86, fikk 011-traversen også...

Enig, Morten?

Til trådstarter: Beklager litt feilinfo der i går kveld, gikk litt fort i svingene der - jeg må nok slutte å kommentere innlegg når jeg sitter i halvsøvne og surfer på tlf'en foran tv'en på kveldene... ;) Men Morten plukket det heldigvis opp, slik at vi fikk en liten oppklaring på dette...

Skrevet
Alle traverser er like på E28 foruten 518 som er ulik...

av alle så trodde jeg faktisk du kunne dette pedi :shock:

518-525 har lik, 528 og 535 har ulik med større foringer i bærebruene samt "brilleforinger" som det blir kalt.

Ja, ikke sant..

Jeg må være den første til å innrømme at du har nesten helt rett, det er så lenge siden jeg har tatt i en E28 som var eldre enn april 1986. Så jeg bøyer meg i støvet der. Men siden vi nå skal være litt pinlig korrekte (og jeg er litt mer våken enn i går kveld), så vil jeg kommentere følgende, Morten: ;)

Det er 2 typer traverser, det er vi jo enige om.

Du har den som jeg definerer som "518-traversen" som riktigere bør kalles "009-traversen" og så har du den du gjerne vil kalle "528/535-traversen" - mer korrekt er jo å bruke "011-traversen".

009-traversen er den som brukes i sammenheng med 30mm foringene, mens 011-traversen har 44mm foringer til bærebroene.

518 bruker 009-traversen på alle modeller.

520/525/528e/524d bruker 009-traversen opp til april 1986, men etter april 1986 mener jeg på at alle (foruten 518i) fikk 011-traversen.

Det må vel også legges til at de katalysatorversjonene som eventuelt ble levert før april-86, fikk 011-traversen også...

Enig, Morten?

Til trådstarter: Beklager litt feilinfo der i går kveld, gikk litt fort i svingene der - jeg må nok slutte å kommentere innlegg når jeg sitter i halvsøvne og surfer på tlf'en foran tv'en på kveldene... ;) Men Morten plukket det heldigvis opp, slik at vi fikk en liten oppklaring på dette...

vi er enige ;) har hatt en 87 mod 520 med "011" traversen jeg når jeg tenker meg om :P

Skrevet

Gratulerer med å ha reddet en fin bil!

Og blir stadig imponert over kunskapen som finnes på dette forumet.

Ikke ofte man ser en så detaljert diskusjon om gamle traverser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...