Mosconi Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 Hei Litt problemer med ewn e30 som er satt m50b25 motor i. Koker hele tia, har prøvd og få ut luft men trur feilen er en annen plass. Er m3 radiator på den med en 10'' el vifte som har bryter inne i bilen. Skrur jeg vifta på går tempen ned til 40-60 grader under kjøring i 70-80 og når det går sakt fyker den opp til 80-100grader. Så kunne tenkt meg og få en temp sensor som kan slå på vifta når den kommer på 90grader. Noen som har tips til hva jeg må kjøpe for og få dette til? Kansje det kan være noe feil med termostaten og?
tobiastorvik Skrevet September 6, 2013 Skrevet September 6, 2013 HeiLitt problemer med ewn e30 som er satt m50b25 motor i. Koker hele tia, har prøvd og få ut luft men trur feilen er en annen plass. Er m3 radiator på den med en 10'' el vifte som har bryter inne i bilen. Skrur jeg vifta på går tempen ned til 40-60 grader under kjøring i 70-80 og når det går sakt fyker den opp til 80-100grader. Så kunne tenkt meg og få en temp sensor som kan slå på vifta når den kommer på 90grader. Noen som har tips til hva jeg må kjøpe for og få dette til? Kansje det kan være noe feil med termostaten og? Skal ikke være nødvendig med vifte under kjøring,jeg ville prøvd å bytte termostat og luka bort det problemet
Mosconi Skrevet September 6, 2013 Forfatter Skrevet September 6, 2013 HeiLitt problemer med ewn e30 som er satt m50b25 motor i. Koker hele tia, har prøvd og få ut luft men trur feilen er en annen plass. Er m3 radiator på den med en 10'' el vifte som har bryter inne i bilen. Skrur jeg vifta på går tempen ned til 40-60 grader under kjøring i 70-80 og når det går sakt fyker den opp til 80-100grader. Så kunne tenkt meg og få en temp sensor som kan slå på vifta når den kommer på 90grader. Noen som har tips til hva jeg må kjøpe for og få dette til? Kansje det kan være noe feil med termostaten og? Skal ikke være nødvendig med vifte under kjøring,jeg ville prøvd å bytte termostat og luka bort det problemet Ok prøver det og Men kunne fortsat tenkt meg og få vifta til og starte av seg selv når det blir for varmt? Hvordan bør jeg koble det?
Hzh Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 prøv å kjøre rens av kjølesystem og lufte gått, bytt termostat å se burde vel kobles opp med sikring osv
2takt Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 Vil tippe du har luft i systemet, for da skjer nemlig akkurat det du skriver. Går fint under kjøring, men med engang du stopper opp litt så fyker tempen opp. Du må lufte ufattelig lenge på disse motorene, og du må være sikker på at termostaten har åpnet seg når du holder på å lufte. Tror jeg stod i 30min og luftet sist jeg gjorde det...
Hzh Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 la den stå i en bake med fronten opp, å vri om tenningen, ikke start bil. fyr så varmeapparat på fult og la den stå i 5-10min, start bil med vann fult helt opp! og åpnelufteskru da burde vertfall lufta gå ut, vist problemet ligger der. og evt ta ut termostat å kok den, å se om den åpner sånn som den skal.
stig. Skrevet September 7, 2013 Skrevet September 7, 2013 ekke en 10" vifte litt lite, org slurevifta er vel typ 16" eller noe,? å ang tips til styring av vifte,bilema selger både hylse til tempgiver å tempgiver koster til sammen hundre kroner eller noe
Mosconi Skrevet September 9, 2013 Forfatter Skrevet September 9, 2013 Fant feilen tenker jeg Kjøpte tempsensor på biltema og kobla vifta på den så når den når 92 grader starter den men det skjer jo aldri for vannet kommer ingen veg... Nederste slangen ut fra radiatorn er kald og oppe ved radiatorn er meeeget varm . Så tok vi en komptest og sylinder 3 fra fronten av motorn hadde 0 bar og de andre hadde 12-14 bar Er jeg så uheldig at toppen har gått eller kan det være bare toppakning?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå