Gå til innhold

dynamo eller dårlig batteri? e46 320ci 2000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Batteri lampa lyser rødt! Trenger hjelp!

Kjørte kanskje 4 km før batterilampen begynte å lyse først på lavt turtall. Etter noen minutter lyste den uansett hvilket turtall motoren holdt. Kom meg heldigvis trygt hjem!

Kan dårlig batteri være problemet her? Eller er det garantert dynamoen? Jeg aner ikke når forrige eier byttet batteri på bilen, jeg har aldri opplevd noen problemer med batteriet eller annen elektronikk.

Skrevet

Har forresten hørt rykter om at man kan overhale en dynamo. er dette noe man kan gjøre på egenhånd? Eller bør jeg la en proff se på dette? Har dere noen anbefalinger på folk som overhaler dynamoer i Oslo området?

Skrevet

nesten garantert ikke batteriet ditt som er problemet,

hvis det er ,mulig å bytte spenningsregulator/børster så er dette kurant jobb,men overhale en dynamo ellers er vel ikke spesielt lønsomt,

Skrevet
nesten garantert ikke batteriet ditt som er problemet,

hvis det er ,mulig å bytte spenningsregulator/børster så er dette kurant jobb,men overhale en dynamo ellers er vel ikke spesielt lønsomt,

Hvordan bytter man spenningsregulator/børster? Og hvor kjøper man delene til den dynamoen jeg har?

Edit: Kan man høre at spenningsregulator og børster er dårlige på en dynamo? lager dem noen form for ulyder?

Skrevet

Update:

Fant ut at man kan teste om alternatoren lader via instrumentpanelet på e46en.

Links:

De gutta får 140/141. På min står det 120, og den holder seg der konstant (har kun prøvd på tomgang, ikke kjøring enda.). Kan det hende at batteriet må lades? Må innrømme at jeg ved et uhell lot parklysene stå på i et par timer her om dagen. Har ikke ladeutstyr akkurat nå, men kan det fungere?

Update 2:

Tok en kjøretur. Etter 2 mins kjøring viste måleren 140, og det fungerte fint i et par minutter før jeg igjen fikk opp batterilampen.

Denne gangen lyste Abs, EML og check engine lampa etter et par minutter etter at batterilampen lyste. Skrudde av og på bilen, men check engine lampa lyser fremdeles. Håper dette er normalt?

Håper på svar! :)

Skrevet

Garantert børstene i dynamon. Temperatur svingningene/turtall gjør at den får kontakt en gang i blant. De andre feilene som du får opp er bare en bivirkning av lav spening i bilen. Så ikke bry deg om det.

Skrevet
Garantert børstene i dynamon. Temperatur svingningene/turtall gjør at den får kontakt en gang i blant. De andre feilene som du får opp er bare en bivirkning av lav spening i bilen. Så ikke bry deg om det.

Sendte bilen til Bavaria. Viste seg å være feil med dynamoen. Fikk byttet til nytt :).

Digg med frisk bil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...