thomjak Skrevet September 15, 2013 Skrevet September 15, 2013 Kjøpte meg en E90 for drøyt 2uker siden og da var det kondens i høyre frontlykt. Tok av dekselet bak på lykta og vendte bilen mot sola, etter noen timer i sola var lykta kondensfri. Har ikke hatt noen problemer med det inntil høstværet slo inn i dag med regn. må jeg ut med lykta for å sjekke om det er en sprek/rift en plass? evnt kan hvor sitter lufte hullet på lykta? enten så slipper vann inn eller så slipper ikke lufta utn, sånn som jeg forstår det. Noen med lignende problemer ? og evnt løsning.
bmwmaxi Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Er vel et evig problem det. Kjenner flere som har byttet på garantien 2-3 ganger. Er ikke noe feil med lykta, du kan jo sammenlingne det med dugg på vindune ved væromslag. Beste trikset som varer lengst om gangen, er og ta ut pæra og sette på støvsugeren en god stund. Da får du sugd ut det meste av fuktig luft. Blir noe tilsvarende vakumering av ac anlegget før fylling av gass.
thomjak Skrevet September 16, 2013 Forfatter Skrevet September 16, 2013 Ok, siden jeg jobber nattvakt på jobb denne uken får jeg ta med meg støvsugeren, kjøre bilen inn og teste dette. Blir vel uansett angel eyes lykter iløpet av vinteren uansett.
nimitz Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Utrolig at ikke BMW har fått ordning på dette ennå. Var jo samme problemet på hele E39 serien. Blir ikke forbauset om F10 eiere sliter med det samme. Begynner selv og bli rimelig lei alle "småfeilene" på BMW
thomjak Skrevet September 16, 2013 Forfatter Skrevet September 16, 2013 Ja syns det er ganske spesielt at kondens i lyktene skal være et problem etter så mange år med forskjellige design.
bmwmaxi Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Ok, siden jeg jobber nattvakt på jobb denne uken får jeg ta med meg støvsugeren, kjøre bilen inn og teste dette. Blir vel uansett angel eyes lykter iløpet av vinteren uansett. Ja fint med dobbelt "arbeid" Bare og begynne og øve, blir ikke noe bedre med angel eyes.
HMW Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Hiv inn noen pakker silicia kuler, disse følger ofte med nye produkter. Ta gjerne noen med litt grei størrelse. Dette hindrer kondens.
nimitz Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 Hehe, burde kanskje tipse BMW om dette så kunne de ha lagt silica pakker i nye lykter:))
HMW Skrevet September 16, 2013 Skrevet September 16, 2013 De må erstattes eller resettes (f.eks puttes i ovnen) når de er fulle av fuktighet.. ser for meg det på service. Kryss av for å ha byttet silicia pakker i lykter.
thomjak Skrevet September 17, 2013 Forfatter Skrevet September 17, 2013 Heheh... I natt stod bilen inne på jobb i 8 timer i 20-25C. Jeg valgte å ta av lokket bak på lyktene, ta ut pærene. Iløpet av natten så ble det en prosess der jeg brukte støvsugeren, trykkluft,hårføner om hverandre. Tok litt nå og da, resultatet ble at lykta ble som god som ny, så nå gjennstår det bare å se om den holder seg sånn en god stund iallefall.
thomjak Skrevet September 17, 2013 Forfatter Skrevet September 17, 2013 Yes da, 8 timer senere. kondensen/fukt er tilbake. Da får jeg ta ut lykta til helgen og gå over den med silikon, kan umulig være tett.
HMW Skrevet September 17, 2013 Skrevet September 17, 2013 Lykter skal da ikke være tette... alle jeg har sett har ventilasjon. Når klima er slik som nå så kondenserer det raskt inni lykta. Borr hull rundt hele så hindrer du dette mer enn å tette med silikon. Knyt igjen en tett gjennomsiktig plastpose og gå rundt med den hele dagen så ser du hva jeg mener. BMW har ikke klart å lage lyktene så de ventilerer godt nok.
nimitz Skrevet September 17, 2013 Skrevet September 17, 2013 Det er sant som de sies at lyktene ikke skal være tette for da blir det mer dugg. Problemet er at de ikke er nok "luftige".
thomjak Skrevet September 17, 2013 Forfatter Skrevet September 17, 2013 Ok, makes sense. Får lage litt mere ventilasjon på lykta, den andre lykta er jo 100% kondens/dugg fri. Er ikke så fan av å måtte borre i lykta men må man så må man
glue Skrevet September 17, 2013 Skrevet September 17, 2013 plagdes med kondens på min e36 med depo-lykter. nå kjører jeg bare uten deksel på langlysene, er duggfritt hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå